چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
​جمشید خانیان به مهمانی «کتابخورها» می‌رود

رمان «گفت‌وگوی جادوگر بزرگ با ملکه جزیره رنگ‌ها» اثر جمشید خانیان در برنامه‌ «کتابخورها» خوانش و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان «گفت‌وگوی جادوگر بزرگ با ملکه جزیره رنگ‌ها» اثر جمشید خانیان چهار‌شنبه (17 مهر 1398) با حضور نویسنده، در برنامه‌ «کتابخورها» خوانش و بررسی می‌شود.

«کتابخورها» برنامه‌ای است در راستای تشویق و علاقه‌مند کردن نوجوانان به کتابخوانی که به همت رضوان خرمیان، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان برگزار می‌شود.
 
این برنامه پیش از این در قالب برنامه ‌«کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» از سال 1395 در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شد و در هر جلسه یک کتاب برای مطالعه به نوجوانان پیشنهاد داده می‌شد.
 
در برنامه «کتابخورها» نیز مانند «کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» کودکان و نوجوانان در طول یک هفته کتاب را تهیه و مطالعه می‌کنند، سپس در برنامه‌ای که با حضور نویسنده یا مترجم کتاب برگزار می‌شود، نظرات و پرسش‌هایشان را درباره اثر خوانده شده مطرح می‌کنند.
 
 

در داستان «گفت‌وگوی جادوگر بزرگ با ملکه جزیره رنگ‌ها»، که در قالب 54 فصل کوتاه نوشته شده، نوجوانی به نام رهی حضور دارد که می‌خواهد برای انجام کار مهمی که خودش هم نمی‌داند چیست، به جزیره گنج برود. اما یک چیز را خوب می‌داند و آن هم این است که با پولی که در جزیره به دست خواهد آورد، می‌تواند یک دوچرخه ۲۴ دنده نارنجی‌رنگ سایز ۲۶ بخرد. همین مساله عزمش را جزم می‌کند که مانند ماتیفوی نیرومند، با سینه ستبر و پاهایی که محکم قدم برمی‌دارد، راهی جزیره گنج شود.
 
برنامه «کتابخورها» چهار‌شنبه‌ (17 مهر 1398) ساعت 17 تا 18:30 در نشر چشمه پریس واقع در پاسداران، نبش گلستان یکم، مجتمع پریس، طبقه دوم برگزار می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها