چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
برگزیدگان نخستین جشنواره شعر آئینی استان سمنان تجلیل شدند

نخستین جشنواره شعر آئینی استان سمنان با برپایی آیین اختتامیه و معرفی منتخبین آن در گرمسار به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین علی‌اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در آیین اختتامیه اولین جشنواره شعر آئینی استان سمنان در گرمسار، با تاکید بر اینکه شعر باید مساله‌محور باشد، گفت: شعر مساله‌محور شعری است که برخاسته از شعور و معرفت باشد؛ این شعر اثرگذاری لازم را خواهد داشت. شاعران باید کمک کنند تا شعر حامل شعار باشد و شعار نیز برخواسته از شعور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اهمیت شور و شعور در مباحث دینی و فرهنگی تاکید کرد: در وقایع فرهنگی باید تلاش شود تا شور و شعور دینی به یک اندازه در اتفاقات سهم داشته باشند.

وی ادامه داد: زیبایی کلام از نوع شعر برخاسته از حس زیبا شناختی انسان است. گاهی به شعر به عنوان سرگرمی نگاه می‌شود که با فرهنگ ما سنخیتی ندارد؛ شعری که مغز و مفهوم نداشته باشد، اثرگذار نیست و ارزش نخواهد داشت.

فضیلت با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره تاکید کرد: اگر بناست هنر شعر سهمی در تمدن نوین اسلامی داشته باشد، باید به سمت شعری پیش برویم که مسئله محور باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار و دبیر اجرایی این جشنواره هم در سخنانی در این آئین گفت: در نخستین دوره جشنواره شعر آئینی استان سمنان 88 شاعر استانی بیش از 250 اثر به این جشنواره ارسال کردند که 210 اثر به مرحله داوری راه یافت.
 
نعمت الله قنبری نیکدل افزود: ۴۸ نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره را آقایان و ۳۷ نفر را بانوان تشکیل دادند و رده سنی شرکت‌کنندگان نیز از ۱۴ تا ۷۲ سال بود.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار اظهار داشت: از ۲۵۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره؛ ۲۲۹ اثر در قالب کلاسیک و ۲۵ اثر در قالب شعر سپید قرار داشت.
 
بر اساس این گزارش، در پایان این جشنواره و با رای هیات داوران در بخش اصلی ابوالفضل حسنیان از سرخه، نفر اول، زینب بندری از سمنان، نفر دوم و ایمان کریمی از سمنان به عنوان نفر سوم معرفی شدند. همچنین مصطفی توفیقی از سمنان، شکیبا غفاریان از شاهرود و مهشید بشیری از دامغان به عنوان نفرات برتر بخش ویژه انتخاب و معرفی شدند.

همچنین میترا سادات دهقانی از سمنان، حسین شهریاری از مهدیشه، سیده‌زهرا موسوی مقدم از سمنان، قادر متاجی از گرمسار، محسن ابراهیمی از سرخه و زهرا دریانی از سمنان، از سوی هیات داوران به‌عنوان نفرات شایسته تقدیر اولین جشنواره شعر آئینی استان سمنان، معرفی و تجلیل شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها