چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
تاکید صالحی بر ایجاد گذرهای فرهنگی و اجرای طرح گفت‌و‌گوهای فرهنگی در شهرستان‌ها

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر موضوع ایجاد شهرهای خلاق، ایجاد گذرهای فرهنگی و اجرای طرح گفت‌و‌گوهای فرهنگی در شهرستان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، علی غیاثی‌ندوشن در نشستی با مدیرکل، معاونان و مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان عنوان کرد: در تمام فعالیت‌های فرهنگی هنری مخاطبان اصلی شامل هنرمندان بخش‌های مختلف، فعالان قرآنی، شاعران، نویسندگان و ... باید مد نظر قرار گیرند.

وی با اشاره به تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اجرای برنامه‌های تقدیمی به مجلس شورای اسلامی، گفت: توجه به ایجاد شهرهای خلاق و نیز گذرهای فرهنگی و طرح گفت‌و‌گوهای فرهنگی در شهرستان‌ها مورد تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید با استفاده از ظرفیت سایر سازمان‌ها از جمله شهرداری‌ها در اجرای این طرحها اقدام شود.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان را مخاطبان اصلی فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کرد و گفت: در فعالیت‌های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مخاطبان اصلی نباید فراموش شوند.

غیاثی ندوشن تاکید کرد: مبنای فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی هنری باید نیازهای هر منطقه باشد و در فعالیت‌ها توجه به توسعه آموزش‌ها به خصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای هنرمندان نیز مورد توجه باشد.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی بر لزوم استفاده از مشارکت بخش خصوصی و نهادهای عمومی به ویژه شهرداری‌ها در فعالیت‌های فرهنگی هنری تاکید کرد و گفت: برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید از ظرفیت‌های بومی و محلی نیز استفاده شود.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت‌های مشترک در اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری، سرکشی به شهرستان‌ها و تکریم بازنشستگان و پیشکسوتان حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها