شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
جوابیه دبیرخانه جایزه شعر احمد شاملو به مصاحبه ایبنا

دبیرخانه جایزه شعر احمد شاملو به اظهارات یکی از داوران این جایزه در گفت‌وگو با ایبنا واکنش نشان داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در پی اظهارات فرزاد کریمی، شاعر و داور جایزه ادبی شاملو در خصوص مجموعه کتاب‌های انتخاب شده در این دوره، دبیرخانه این جایزه توضیح کوتاهی را در اختیار ایبنا قرار داده است.

در این متن آمده است:
«سه روز پیش، یکی از داوران محترم مرحله‌ نخست پنجمین دوره‌ جایزه‌ شعر احمد شاملو سخنانی را در مورد مجموعه‌های انتخاب‌نشده در این دوره اظهار داشتند که خارج از روال همیشگی این جایزه است. از آن جایی که دیدگاه‌های مطرح‌شده موضع رسمی نهاد جایزه نیست و ممکن است برای شاعران و ناشران گرامی که در این رقابت شرکت داشته‌اند سوءتفاهم‌برانگیز باشد، ذکر این توضیح لازم به نظر می‌رسد که دبیرخانه‌ جایزه‌ شعر احمد شاملو و داوران این جایزه، همواره اذعان داشته و دارند که انتخاب تعدادی معدود از میان نزدیک به دویست مجموعه‌شعر در هر دوره‌ این جایزه، انتخاب داوران آن دوره بوده است و به هیچ عنوان نافی ارزش هیچ‌یک از مجموعه‌های انتخاب‌‌نشده‌ نیست.

برگزارکنندگان جایزه‌ شعر احمد شاملو دست همه‌ شاعران و ناشرانی را که در این پنج دوره با ارسال کتاب‌های شعرشان از اقصی نقاط ایران این جایزه‌ را یاری کرده‌اند به گرمی می‌فشارند. با امید به این که این روند تداوم یابد.»
               

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    جایزه شاملو باید داوران فهیم و شعر شناس و باسواد و دور از هیاهو برای داوری انتخاب کند.انتخاب داور مزبور هشداری بود که جایزه شاملو باید بسیار مواظب باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها