سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
تعداد 898 نفر متقاضی دریافت وام اهل قلم شدند

بعد از گذشت هشت روز از آغاز ثبت درخواست وام اصحاب قلم تعداد 898 نفر با مراجعه به سامانه اهل قلم درخواست خود را ثبت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) با پایان مهلت ثبت درخواست وام اصحاب قلم، تعداد 898 نفر در سامانه اهل قلم به نشانی http://ahleghalam.ir/ درخواست خود را ثبت کرده‌‌اند.

اعضای سامانه اهل قلم خانه کتاب از (۱۴‌مرداد) فرصت داشتند تا با مراجعه به سایت ahleghalam.ir در قسمت پروفایل شخصی خود در بخش خدمات، به ثبت درخواست وام، براساس بندهای تعریف شده در آیین‌نامه اجرایی تسهیلات وام اهل قلم، اقدام کنند.

موسسه خانه کتاب به دنبال توافق با بانک صادرات ایران با هدف تکریم اهل قلم به پدیدآورندگان آثار مکتوب شامل مولف، مترجم، مصحح و افرادی که نقشی در تولید اثر داشته‌اند؛ ازجمله ویراستار و تصویرگر، وام پرداخت می‌کند.

نیکنام‌حسینی‌پور، مدیر‌عامل موسسه خانه کتاب پیش از این اعلام کرده بود، سه مبلغ شامل 20، 30 و 50 میلیون تومان  برای وام در نظر گرفته شده است. افرادی که طی سال‌های 1396 و 97 از موسسه خانه کتاب و یا صندوق اعتباری هنر، وام دریافت کردند، مشمول این وام نمی‌شوند. سود وام‌ها با اقساط 36 ماهه 10 درصد و اقساط 48 ماهه با نرخ سود 11 درصد برای بازپرداخت تعیین شده است.    
 
واجدین شرایطی که در سایت اهل قلم ثبت‌نام و مدارک خود را تکمیل کرده‌اند و اطلاعات آن‌ها تایید شده بود، امکان ثبت درخواست وام خانه کتاب را داشتند. امکان پاسخگویی فقط از طریق سامانه ahleghalam.ir امکان‌پذیر است و اهالی قلم از مراجعه حضوری یا تماس تلفنی خودداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها