جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
شهردارانی که نیم درصد را نمی‌دهند، به توسعه فرهنگی شهر آسیب می‌زنند

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شیراز با تاکید بر لزوم پرداخت اعتبارات نیم درصد کتابخانه‌های عمومی در شهرهای شیراز و صدرا، گفت: شهردارانی که سهم نیم درصد را نمی‌دهند، به توسعه فرهنگی شهر آسیب می زنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز پنجشنبه 10 مرداد با حضور روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس و جمعی از مسئولان شهرهای شیراز و صدرا به ریاست محمدرضا امیری فرماندار شیراز برگزار شد.

فرماندار شیراز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز با تأکید بر لزوم پرداخت اعتبارات نیم درصد کتابخانه‌های عمومی در شهرهای شیراز و صدرا، گفت: با شهردارانی که بدهی‌های خود به کتابخانه‌ها را پرداخت نکنند، برخورد صریح و قانونی خواهد شد.

روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس هم در این جلسه دو خبر خوش درباره کتابخانه‌های عمومی شهر شیراز داد و عنوان کرد: در سال جاری موضوع زمین کتابخانه مرکزی شیراز پس از چند سال به سرانجام رسید و قطعه زمینی در بلوار نیایش با دستور استاندار انتخاب شد که مراحل قانونی واگذاری آن در حال انجام است.

وی همچنین گفت: پروژه بازسازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب پس از دو سال بررسی کارشناسی، از هفته جاری وارد مرحله اجرایی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در ادامه از پیگیری‌ها برای ساخت کتابخانه شهر صدرا خبر داد و گفت: زمینی که پیش از این برای ساخت کتابخانه عمومی صدرا واگذار شده بود، به دلیل هزینه بسیار آماده‌سازی آن، مناسب نبود؛ لذا با همکاری شرکت عمران و شورای شهر صدرا زمین دیگری به متراژ 2000 مترمربع در موقعیت مکانی مناسب برای ساخت کتابخانه صدرا اختصاص یافت که با هزینه اندک در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار خواهد گرفت.

وی  افزود: در صورت پرداخت نیم درصد شهر صدرا توسط شهرداری و با همکاری فرمانداری، ساخت کتابخانه شهر صدرا را شروع خواهیم کرد و به صورت فازبندی و در چند مرحله این کتابخانه ساخته خواهد شد.

در ادامه منوچهری، فرماندار شهرستان شیراز با تأکید بر نیاز شهر صدرا بر ایجاد کتابخانه اضافه کرد: تا زمان اتمام ساخت کتابخانه، نیز در صورتی که ساختمانی از سوی مسئولان شهر برای این منظور اختصاص یابد، کتابخانه عمومی صدرا در اسرع وقت تجهیز و راه اندازی خواهد شد.

فرماندار شیراز نیز در ادامه این دیدار با انتقاد از شهرداران برای عدم پرداخت اعتبارات قانونی کتابخانه‌های عمومی، عنوان کرد: بحث نیم درصد، قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است و شهرداران نباید بر آن بهانه بگیرند. شهردارانی که این حق را پرداخت نمی‌کنند، با دست خودشان به توسعه فرهنگی شهر ضرر می‌زنند.

محمدرضا امیری، ررئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز هم با تصویب اینکه بدهی شهرداری‌های شیراز و صدرا به کتابخانه‌های عمومی، باید ظرف دو ماه آینده پرداخت شود، تأکید کرد: در صورت عدم پرداخت، فرمانداری با شهرداری‌ها برخورد صریح و قانونی خواهد کرد.

همچنین بر تعیین تکلیف کتابخانه شهر صدرا تأکید کرد و یادآور شد: پرداخت هزینه زمین و واگذاری آن به مجموعه کتابخانه در اسرع وقت انجام شود تا به زودی شاهد کلنگ زنی این کتابخانه باشیم.

امیری در ادامه خواستار تسریع افتتاح کتابخانه عمومی دو شهر داریون و خان زنیان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس شد و گفت: در شهرستان شیراز روستاهای واجد شرایط برای افتتاح کتابخانه نیز وجود دارد که باید برای آن‌ها نیز اقدام کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها