سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
​کیوان عبیدی آشتیانی به دیدار «کتابخورها» می‌رود

رمان «با کفش‌های دیگران راه برو» با حضور کیوان عبیدی آشتیانی، مترجم اثر، در برنامه‌ «کتابخورها» خوانده و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «کتابخورها» برنامه‌ای است در راستای تشویق و علاقه‌مند کردن نوجوانان به کتابخوانی که به همت رضوان خرمیان، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان برگزار می‌شود.
 
این برنامه پیش از این در قالب برنامه ‌«کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» از سال 1395 در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شد و در هر جلسه یک کتاب برای مطالعه به نوجوانان پیشنهاد داده می‌شد.
 
در برنامه «کتابخورها» نیز مانند «کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» کودکان و نوجوانان در طول یک هفته کتاب را تهیه و مطالعه می‌کنند، سپس در برنامه‌ای که با حضور نویسنده یا مترجم کتاب برگزار می‌شود، نظرات و پرسش‌هایشان را درباره اثر خوانده شده مطرح می‌کنند.
 
در جلسه بعدی این برنامه که سه‌شنبه (11تیر 1398) با حضور کیوان عبیدی آشتیانی، مترجم و منتقد ادبی، در نشر چشمه پریس برگزار می‌شود، کتاب «با کفش‌های دیگران راه برو» نوشته شارون کریچ، نویسنده امریکایی کتاب‌های کودک و نوجوان، خوانش و بررسی می‌شود.
 
 

«كتاب با كفش های دیگران راه برو» در سال ۱۹۹۵ برنده جایزه نیوبری در امریكا شده است. در این کتاب داستان دختر سیزده ساله سرخ پوستی به نام سالامانكا بیان می‌شود که نمی‌تواند فقدان مادرش را بپذیرد و به همین دلیل پدربزرگ و مادربزرگش به مدت یك هفته او را با خود به سفر می‌برند، سفری بلند كه در آن سالامانكا قدم‌های مادرش را دنبال می‌كند، و در این سفر بلند است که تجربه‌ای عمیق و سازنده کسب می‌کند، تجربه‌ای درباره قضاوت کردن.
 
برنامه «کتابخورها» سه‌شنبه‌ (11 تیر 1398) ساعت 11 تا 12:30 در نشر چشمه پریس واقع در پاسداران، نبش گلستان یکم برگزار می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها