جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
رونمایی از «یخ در بهشت» در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی

کتاب «یخ در بهشت»، مجموعه 12 داستان از یازده نویسنده زن که سابقه داستان‌نویسی در ژانر دفاع مقدس داشته‌اند، در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه داستان «یخ در بهشت» که از سوی انتشارات کتاب جمکران در قم به چاپ رسیده است، عصر پنجشنبه 5 اردیبهشت ماه در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد.
 
این مراسم با حضور نویسندگان کتاب، رقیه کریمی نویسنده داستان «یک نقطه از جهنم»، سمیه حسینی نویسنده داستان «یخ در بهشت»، معصومه میرابوطالبی نویسنده داستان «پرنده‌های مرده»، مونا اسکندری نویسنده داستان «ناله کوه»، سیده فاطمه موسوی نویسنده داستان «حق با تو بود»، زهره شریعتی نویسنده داستان «موج‌های سرخ»، محبوبه حاجی ‌مرتضایی نویسنده داستان «خانه آرزوها»، معصومه عیوضی نویسنده داستان «گیسوبران»، مهین سمواتی نویسنده داستان «عروس قصر»، فاطمه نفری نویسنده داستان «رخساره» و مرضیه نفری نویسنده داستان «باد صدای تو را زمزمه می‌کند» برگزار شد.
 
سیده عذرا موسوی دبیر این مجموعه با اشاره به همکاری سازنده و مثبت انتشارات جمکران گفت: مجموعه «یخ در بهشت»، از آن آثاری است که همیشه به آن افتخار می‌کنم و در نتیجه تهیه این مجموعه دوستی‌های بسیار خوبی شکل گرفت و رقم خورد و این کتاب یکی از بهترین تجربیات من در تعامل با نویسندگان بود.
 

این نویسنده افزود: این مجموعه به پیشنهاد انتشارات جمکران به من سپرده شد و این ناشی از دید عمیق این انتشارات دارد که به زنان نویسنده و دفاع مقدس بپردازد. مجموعه «یخ در بهشت»، مجموعه 12 داستان از یازده نویسنده زن هست که تمامی این زنان قبلا در ژانر دفاع مقدس سابقه داستان گویی داشته‌اند.

وی افزود: با شناختی که از دوستان داشتم در طول زمان با آن‌ها ارتباط گرفتیم و مجموعه جمع آوری شد. شاید بتوان گفت این داستان از بین 40، 50 داستان گزینش و انتخاب شدند و فکر می‌کنم توانسته از زوایای مختلف به موضوع زنان و دفاع مقدس بپردازد.
 
موسوی به روند شکل گیری و دعوت نویسندگان اشاره کرد و ادامه داد: در گام اول از بیست و چند نویسنده برای حضور در مجموعه دعوت کردم که تعدادی از آن‌ها به دلایل مختلف موفق به حضور نشدند، در آخر از چند نویسنده که مانده بود توانستیم بین داستان‌هایی که دوستان برای ما ارسال می‌کردند انتخاب کنیم.
 
مجموعه داستان «یخ در بهشت»، در ایام نمایشگاه کتاب در غرفه انتشارات کتاب جمکران واقع در شبستان راهرو 11 غرفه 8 در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها