سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
رونمایی از «زن آقا» در پاتوق کتاب قم

جشن رونمایی از کتاب «زن آقا» با حضور زهرا کاردانی نویسنده این اثر، امروز در پاتوق کتاب قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، زن و شوهری طلبه همراه با فرزندانشان برای ایام ماه مبارک رمضان به نقطه‌ای در جنوب ایران سفر می‌کنند. در این سفر علاوه بر مهربانی و مهمان‌نوازی، اتفاقاتی برایشان رقم می‌خورد که به پخته‌تر شدن آن‌ها کمک می‌کند.
 
کتاب «زن آقا» روایت زهرا کاردانی، همسر طلبه‌ای است که برای تبلیغ به یکی از شهرهای استان فارس می‌روند و در آنجا با اتفاقات مختلفی رو‌به‌رو می‌شوند. این کتاب روایتگر 32 برش داستانی از این سفر تبلیغاتی 30 روزه است.
 
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

ظهر بود. قبل از نماز در زدند. پیرزن آبله رویی بود. گیس‌های حنا بسته‌اش را از وسط باز کرده بود. جثه درشتی داشت. چادرش را به گردن بسته و یک آفتابه روی دوش گرفته بود. فهمیدن حرف‌هایش از بقیه راحت تر بود. واضح و کم لهجه صحبت می‌کرد. جلوی در می‌خواست دستم را ببوسد که اجازه ندادم. اخم‌هایش را کشید توی هم و گفت حتما توی گوش سیدعلی باد رفته یا بهش بو خورده و یک سری تشخیص‌هایی که ازش سر در نمی‌آوردم. آفتابه را داد دستم و گفت: «این کریشکه! بچه را می‌بری حمام. خوب سر و بدنش رو می‌شوری. آخرِ کار این آفتابه رو می‌ریزی روی تمام بدنش. فهمیدی؟» اسمش چقدر هندی بود. و هند چقدر به جادو و اینجور خرافات نزدیک. لابد یک جوری آن محلول به جادو و جنبل مرتبط بود. توی آفتابه را نگاه کردم. آبِ سیاهی لب پَر می‌زد. بوی عجیب و تلخی داشت. ترکیب پودر بال مگس با استخوان مارمولک آفریقایی و خون پشه!؟ تصورش هم چندش آور بود.
  
«زن آقا» از سوی انتشارات سوره مهر در 140 صفحه با قیمت 18 هزار تومان و شمارگان 2500 نسخه راهی بازار نشر شده است.

جشن رونمایی از کتاب «زن آقا» با حضور زهرا کاردانی نویسنده اثر امروز سه شنبه 3 اردیبهشت 98 ساعت 18 در پاتوق کتاب قم واقع در خیابان صفائیه کوچه 23 برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها