دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
​با توریسم چای ایران در نمایشگاه کتاب آشنا شوید

کتاب «راهنمای کاربردی آشنایی با توریسم چای (ایران)» نوشته همیرا زمانی فراهانی در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دسترس علاقه‌مندان است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، شناخت و آشنایی بیشتر با توریسم چای، معرفی و ایجاد یک محصول جدید گردشگری در کشور و در منطقه و استفاده از این توان موجود در کشور که در سطح منطقه بی‌نظیر بوده و تقریبا بلا استفاده مانده است.

بهبود شرایط اقتصادی و امکان درآمدزایی و اشتغال‌زایی بیشتر در مناطق تولیدکننده چاپ و ایجاد یک برند گردشگری ویژه استان گیلان و مازندران در کشور و در جهان، و ارتقای تصویر گردشگری کشور، از مهمترین اهداف تالیف این کتاب بوده است.

در این کتاب مخاطب ضمن آشنایی کافی با نوشیدنی چای، گونه‌ها، روند تولید و آماده‌ستزی آن با برگزاری اجرایی این نوع توریسم در ایران و جهان آشنا خواهد شد. مطالعه این کتاب می‌تواند برای علاقه‌مندان به صعنت چای، دانش‌پژوهان، متخصصان، فعالان و مشتاقان پیشرفت و تعالی صنعت ایرانگردی-جهانگردی ایران توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «باغ‌ها، امکانات و تاسیسات مربوط به تولید چای و فضای روستایی-کشاورزی در کنار آن از دهه هشتاد میلادی به بعد، به یک جاذبه توریستی مورد علاقه بسیاری از گردشگران تبدیل شده است. توریسم چای به عنوان تجربه گردشگری با علایق ویژه در تاریخچه، فرهنگ، آداب، تهیه و مصرف چای تعریف می‌شود که امروزه کشورهای بسیاری عمدتا در آسیا، میلیون‌ها دلار درآمد ارزی خود را از طریق توسعه توریسم کشاورزی و به طور خاص توریسم چای به‌دست می‌آورند که در بسیاری از مواقع در زمره توریسم فاخر و باارزش افزوده بالا محصوب می‌شود.

کتاب «راهنمای کاربردی آشنایی با توریسم چای (ایران)» نوشته همیرا زمانی فراهانی از سوی انتشارات مهکامه در دسترس علاقه‌مندان به کتاب‌های جاذبه‌های گردشگری است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها