چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
مجموعه داستان‌ها و شعرهای افغانستان در نمایشگاه کتاب تهران

انتشارات تاک با بیش از ۱۶۰عنوان کتاب از ادبیات معاصر افغانستان حضور دارد که ۴۰ عنوان کتاب چاپ نخست‌شان در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) انتشارات تاک افغانستان امسال نیز چون دو سال گذشته در نمایشگاه کتاب تهران شرکت می‌کند. این انتشارات با بیش از ۱۶۰عنوان کتاب از ادبیات معاصر افغانستان حضور دارد که ۴۰ عنوان کتاب چاپ نخست‌شان در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ است.

همچنین از این کتاب‌ها ۱۵عنوان، گزیده‌ داستان‌های کوتاه افغانستان هستند. ۱۵داستان از 15نویسنده‌ مطرح افغانستان به انتخاب محمد حسین محمدی است. این مجموعه کتاب‌ها به مناسبت صدمین سال داستان‌نویسی افغانستان منتشر می‌شوند و در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی خواهند شد.

همین‌طور ۱۶ عنوان کتاب با عنوان گزیده‌ شعر معاصر افغانستان نیز در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌شوند. دبیری این سری کتاب‌ها با سیدضیا قاسمی و محمد حسین محمدی بوده است و شعرهای هر شاعر را یک شاعر جوان انتخاب کرده است. سال گذشته نیز ۱۲ جلد از این مجموعه کتاب‌ها منتشر شده بودند.

                   

این مجموعه‌ها به شرح زیر هستند:


۱ـ ماه دوم تابستان / روستا باختری
۲ـ دخترک گل‌فروش / کریم میثاق
۳ـ زیبای زیر خاک خفته / رهنورد زریاب
۴ـ پایان غم بزرگ / اسدالله حبیب
۵ـ آن بالا و این پایین / اکرم عثمان
۶ـ مرد یخ‌زده / ببرک ارغند
۷ـ شکار فرشته / سپوژمی زریاب
۸ـ سپیدارهای بلند باغچه / زلمی باباکوهی
۹ـ ملکه خواب می‌دید / مریم محبوب
۱۰ـ جوالی سرخه / حسن قسیم
۱۱ـ روزهای پرملال / حسین فخری
۱۲ـ شمع‌ها تا آخر می‌سوزند / عبدالقادر مرادی
۱۳ـ اندکی ایستادن / تقی واحدی
۱۴ـ سرخ و سپید / خالد نویسا
۱۵ـ جانان خرابات / آصف سلطان‌زاده

                

به گفته ناشر این گزیده‌ها با اجازه‌ خود نویسنده‌ها یا وابستگان درجه یک‌ نویسنده‌هایی که در قید حیات نیستند، کار شده‌اند. البته فقط کتاب «جوالی سرخه» که ‌داستان‌های زنده‌‌یاد حسن قسیم است و از لابه‌لای مجله‌های قدیمی افغانستان گردآوری شده‌اند، بی‌هماهنگی فرزندان او منتشر شده است که با وجود جست‌وجوی بسیار نشانی از فرزندان یا همسر او که در آمریکا زندگی می‌کنند، یافت نشده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها