چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
خالق «یوسفی شدم در چاه» درگذشت

داراب بدخشان؛ شاعر پیشکسوت خراسان شمالی، امروز (چهارشنبه 21 فروردین‌ماه) به علت کهولت سن در 84 سالگی دار فانی را وداع گفت. «یوسفی شدم در چاه»، «تلاوت خورشید» و «فصلی از خورشیدها» مجموعه اشعار این شاعر آئینی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مرحوم حاج داراب بدخشان، پدر شهید علی بدخشان، در سال 1314 در مشهد متولد شد. او از شاعران پیشکسوت شعر آئینی و عضو جلسه شعر انجمن ادبی رضوی است و 60 سال از عمر گرانبارش را در راه شعر و شاعری گذرانده و با اشعار ناب ارادتش را به خاندان آل محمد (ص)، نشان داده است.
 
نخستین مجموعه اشعار داراب بدخشان با عنوان «یوسفی شدم در چاه» در سال 1387 به چاپ رسید و با توجه به استقبال از این مجموعه در سال 1393 مجموعه‌ای از اشعار آئینی خود را در کتابی با عنوان «تلاوت خورشید» با همکاری حوزه هنری استان خراسان شمالی چاپ و در سال 1397 نیز دیگر مجموعه شعر آئینی خود را در کتابی با عنوان «فصلی از خورشیدها» با همکاری سازمان تبلیغات اسلانی استان به چاپ رساند.
 
شرکت در کنگره اهل‌بیت (ع)، شرکت در جشنواره علی‌اصغر (ع) و کسب مقام کشوری در سال  86، منتخب شب شعر حمایت از مردم بی دفاع بحرین، تجلیل از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر خراسان شمالی 1392، شرکت در کنگره شعر رضوی و کسب مقام برگزیده سال 95، خلاصه‌ای از سوابق و افتخارات اوست.
 
16 اسفند 1397 در قالب سلسله برنامه‌های عصر کتاب استانی که با مشارکت موسسه خانه کتاب برگزار شد، از این شاعر پیشکسوت با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن همایش‌های بانک ملی بجنورد تجلیل به‌عمل آمد.

وی در این آئین در سخنانی کوتاه، گفت: آنچه برای ما مهم است، احترامی است که برای ما قائل‌اند. من اصلیت‌ام شیرازی است، زاده مشهدم و بزرگ شده بجنورد و هر سه این شهرها را بسیار دوست می‌دارم.


مراسم وداع و تشییع پیکر آن مرحوم، ساعت 11 فردا پنجشنبه (22 فروردین‌ماه) از مقابل مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها