سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
خاطرات آیت‌الله محمدرضا ناصری از یاران امام (ره) در نجف رونمایی می‌شود

رئیس حوزه هنری استان یزد با اشاره به هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: ماکت کتاب ثبت خاطرات آیت‌الله محمدرضا ناصری به عنوان یکی از یاران امام (ره) در نجف در این هفته رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، محمدصادق کوچک‌زاده، رئیس حوزه هنری یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: سال 98 به عنوان سال ویژه‌ای است که در گام دوم انقلاب قرار گرفته‌ایم و در 40 سالگی انقلاب شاهد عصر جدیدی از این انقلاب هستیم.

وی افزود: سالگرد شهادت شهید آوینی به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی است که برنامه‌های ویژه‌ای در استان یزد برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری یزد یادآور شد: حوزه هنری یک نهاد عمومی غیردولتی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به همت نویسندگان و شعرای انقلاب اسلامی ایجاد شده و رسالت آن نیز مبتنی بر تولید آثار ادبی و هنری بر مبنای انقلاب اسلامی بوده است.

کوچک‌زاده ادامه داد: یزد به عنوان یکی از سه شهر موثر در انقلاب اسلامی بوده است که متاسفانه در این 4 دهه کمتر تاثیرگذاری آن به جامعه معرفی شده است اما ما سعی کردیم در یکی از این گام‌ها دو جلد کتاب تاریخ تحلیلی نقش یزد در انقلاب اسلامی را تالیف کنیم و امیدواریم در نمایشگاه کتاب امسال رونمایی شود.

وی ادامه داد: کتاب «سالار تکریت» از جمله کتاب‌هایی است که خاطرات دفاع مقدس و اسارت آقای سالاری از رزمندگان یزدی در آن به چاپ رسیده و مورد استقبال عموم قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری یزد بیان کرد: در زمینه تاریخ شفاهی نیز ما در استان فعالیت‌هایی داشته‌ایم که ثبت خاطرات انقلابیون در تسخیر ساواک یزد، خاطرات مجیبیان در انقلاب، خاطرات آقای فقیهی از دیگر انقلابیون استان یزد از جمله این اقدامات بوده است.

کوچک‌زاده ادامه داد: ثبت خاطرات آیت‌الله ناصری نیز از دیگر تولیدات ما بوده است که با توجه به حضور آیت‌الله ناصری به عنوان فرد تاثیرگذار در کنار حضرت امام (ره) سعی شده این خاطرات ثبت و به عنوان کتاب رونمایی شود که ماکت این کتاب نیز در هفته هنر انقلاب اسلامی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان رونمایی می‌شود.

وی بیان کرد: ما معتقدیم که ادبیات جایگاه ویژه‌ای در تولید آثار هنری دارد که در این زمینه نیز تالیف و چاپ 5 کتاب شعر از جمله اقدامات دیگر ما بوده است.

رئیس حوزه هنری یزد همچنین با اشاره به انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران گفت: این برند به عنوان یکی از برندهای ارزشمند در کنار دارالعباده و دارالعلم برای استان یزد است که امیدواریم ما نیز بتوانیم سهم خود را در این زمینه به خوبی در استان انجام دهیم و در جهت ترویج کتاب و کتابخوانی گام برداریم.

کوچک‌زاده گفت: تالیف کتاب‌های«اگر از من بپرسند»، «نجات سرباز رایان 2»، «نمایشنامه کاکوتی» و «حال همه خوب است» از جمله کتاب‌هایی است که در حال تالیف و چاپ است.

رئیس حوزه هنری یزد گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما در زمینه هزینه‌های چاپ کتاب است که امیدواریم بتوانیم با همکاری دستگاه‌های مختلف این کسری‌ها را جبران کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط