شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
کتابخوان‌های گلستانی به یاری سیل‌زدگان شتافتند

کتاب‌فروشی خانه کتاب گرگان به عنوان یکی از پایگاه‌های مردمی برای دریافت کمک‌های غیرنقدی فرهنگی و هنری برای آسیب دیدگان حادثه سیل در استان گلستان، فعالیت‌های وسیعی را در این زمینه انجام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، به پیشنهاد مسرور وکیلی از هنرمندان و فعالان فرهنگی، هنری و اجتماعی و از اعضای باشگاه مشتریان خانه کتاب گرگان و همت و همراهی مدیریت و کارکنان کتاب‌فروشی خانه کتاب گرگان، این کتاب‌فروشی از نخستین روزهای وقوع سیل در گلستان به عنوان پایگاهی مردمی به منظور دریافت کمک‌های غیرنقدی (اقلام فرهنگی و هنری) فعال شد.

بر اساس این گزارش، دوستداران کتاب و کتاب‌خوانی و اعضای باشگاه مشتریان کتاب‌فروشی خانه کتاب گرگان، تاکنون کمک‌هایی به مبلغ 30 میلیون ریال شامل کتاب‌های ویژه کودکان و نوجوانان، مداد رنگی، کاغذ نقاشی و اسباب‌بازی را اهدا کرده‌اند که در سه نوبت بین کودکان و نوجوانان ساکن در کمپ‌های روستای زنگیان، چهار کمپ روستای امیرآباد، هاشم‌آباد و کمپ نمایشگاه بین‌المللی گرگان تقسیم شد.

مسرور وکیلی که مسئولیت توضیع این اقلام فرهنگی و هنری را در بین کودکان و نوجوانان سیل‌زده بر عهده داشت، درباره اهداف درازمدت فرهنگی پیش‌بینی‌شده برای حمایت از کودکان و نوجوانان آسیب‌دیده از سیل، اظهار کرد: ما در داخل کمپ‌ها کتابخانه‌های کوچکی راه‌اندازی کرده‌ایم و کتاب‌ها را به صورت امانی در دسترس و اختیار کودکان و نوجوانان ساکن در کمپ‌ها قرار داده‌ایم اما این پایان ماجرا نیست.

وی که از هنرمندان و فعالان فرهنگی، هنری و اجتماعی و از اعضای باشگاه مشتریان خانه کتاب گرگان است، افزود: وقتی دوباره بچه‌ها به خانه‌های‌شان برگشتند، این کتابخانه‌های کوچک همراه آن‌ها به شهرها و خصوصاً روستاهای‌شان منتقل خواهد شد و امیدواریم با حمایت و کمک دوستداران کتاب و کتاب‌خوانی روز به روز غنی‌تر و بزرگ‌تر بشود.

یادآوری می‌شود، در ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ بر اثر بارندگی‌های شدید در استان‌ گلستان، سیل جاری شد و شهرهای گنبدکاووس، آق‌قلا، ترکمن، گمیشان و روستاهای حاشیه آن‌ها که در مسیر رودخانه‌های قره‌سو و گرگان‌رود قرار داشتند، خسارت‌های زیادی متحمل شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها