پنجشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
طهمورث ساجدی درگذشت

طهمورث ساجدی، عضوگروه زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه تهران در آخرین ساعات سال 97 درگذشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در آخرین ساعات سال ۱۳۹۷ دکتر طهمورث ساجدی، عضوگروه زبان وادبیات فرانسه دانشگاه تهران و پژوهشگری پرتلاش در عرصه ایرانشناسی و ادبیات تطبیقی درگذشت.

او سال ها به بررسی زندگی و آثار ایرانشناسان پرداخت و مقالات او در دانشنامه زبان و ادبیات فارسی فرهنگستان درباره ایرانشناسان منبع و ماخذ ارزشمندی دراین حوزه است. وی با مرحوم رضا سیدحسینی و ابوالحسن نجفی دوست و همکار بود و درباب ادبیات تطبیقی همکاری داشت.با استاد احمد سمیعی گیلانی و استاد محمد روشن همشهری بود و مصاحبت و همکاری صمیمانه داشت.

از ادبیات تطبیقی تا نقد ادبی (انتشارات امیر کبیر)، ایرانشناسی و خاور‌شناسی (انتشارات امیرکبیر)، و تاریخ ایرانشناسی در فرانسه (انتشارات سفیر اردهال) از  آثار ساجدی در عرصه تالیف هستند.

ادبیات تطبیقی اثری نوشته «ایو شورل» با مقدمه «ماریوس فرنسواگیار» نیز کتاب دیگری است که با ترجمه این استاد دانشگاه در سال 1386 از سوی انتشارات امیرکبیر راهی بازار کتاب شده است.

خبرگزاری ایبنا درگذشت طهمورث ساجدی را به خانواده وی و اصحاب فرهنگ و قلم تسلیت میگوید و از درگاه ایزدمنان رحمت واسعه الهی را برای ایشان خواستار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها