جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
تاکید مدیر حوزه‌های علمیه کشور بر توسعه تجارت با کشورهای اسلامی

مدیر حوزه‌های علمیه در دیدارِ وزیر صنعت، معدن و تجارت، بر توسعه تجارت جمهوری اسلامی با کشورهای اسلامی و همسو به عنوان اولویت تجارت خارجی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در دفتر خود با رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار کرد.

در این دیدار آیت‌الله اعرافی بر توسعه تجارت جمهوری اسلامی با کشورهای اسلامی و همسو به عنوان اولویت تجارت خارجی تاکید کرد.
 
مدیر حوزه‌های علمیه تحول در نظام آموزشی حوزه علمیه را از جمله اولویت‌های اسناد بالادستی برشمرد و افزود: تعداد رشته‌های حوزه علوم اسلامی در حوزه‌ها از 200 رشته به 400 رشته افزایش می‌یابد.

امام جمعه قم با اشاره به ظرفیت‌های قم و لزوم استفاده بیشتر از این ظرفیت‌ها، گفت: چاپ 100 مجله در حوزه علوم اسلامی و انسانی، فعالیت 100 هزار طلبه از 130 کشور جهان در قم، وجود 300 مؤسسه کوچک و بزرگ فرهنگی و دینی از جمله ظرفیت‌های مهم علمی و دینی این استان است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه یک سوم انتشار کشور متعلق به قم است گفت: این استان در تولید و چاپ آثار دینی و علوم اسلامی جایگاه اول منطقه را دارد؛ خروجی‌های این استان در علوم اسلامی و انسانی در چهل سال گذشته بسیار چشمگیر بوده که خلاصه این آثار در 30 جلد به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها