چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
تقدیر از افتخارآفرینان گلستانی در سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از فعالان کتابخوانی این استان که در سومین دوره جام سراسری باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان حائز رتبه شده‌اند، تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در استان گلستان، دو روز پیش در آیین اختتامیه سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان که سه‌شنبه ١٤ اسفندماه با حضور جمعی از مدیران فرهنگی در پردیس سینمایی باغ کتاب برگزار شد، برگزیدگان چهار بخش این دوره از جام معرفی شدند.

در این آیین، باشگاه کتابخوانی «کوچه رندان - اختر» از شهرستان کلاله به عنوان «باشگاه برگزیده» انتخاب شد و از باشگاه کتابخوانی «با هم بخوانیم» از شهرستان گنبد کاووس در بخش استمرار تقدیر به عمل آمد. همچنین از «نازنین زهراحسنی» با فیلم «خال خال و راه راه» در بخش « بهترین فیلم موبایلی» از باشگاه کتابخوانی ثنا شهرستان بندرگز تقدیر شد.

عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن تبریک به برگزیدگان و تمامی تلاشگران رونق فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این استان گفت: این رویداد سالیانه به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود که اجرای آن بین 6 تا 8 ماه به طول می‌انجامد.

وی افزود: در مرحله نخست باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با حمایت تسهیل‌گران بزرگسال که در کارگاه‌های آموزشی شرکت کرده‌اند، با حضور حداقل ۱۲ کودک یا نوجوان تشکیل می‌شود و پس از ثبت باشگاه در سامانه شبکه ترویج به نشانی www.bookpromotion.ir اعضای آن باشگاه از تسهیلات خرید کتاب با تخفیف ۵۰ درصد بهره‌مند می‌شوند و هر عضو دست‌کم یک کتاب تهیه می‌کند و اعضای باشگاه کتاب‌هایشان را مبادله می‌کنند و می‌خوانند.

کشمیری در خاتمه ضمن تاکید به توجه ویژه به این طرح ارزشمند، ادامه داد: در این طرح کودکان و نوجوانان همچنین درباره کتاب‌ها گفت‌وگو می‌کنند و برای نویسندگان کتاب‌ها، نامه می‌نویسند و درباره کتاب‌ها، فیلم‌های موبایلی می‌سازند و بهترین کتاب خوانده‌شده را با گفت‌وگو و بحث انتخاب و معرفی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها