شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
برگزیدگان و شایستگان تقدیر جایزه مستقل کتاب سال غزل معرفی شدند

سومین جایزه مستقل کتاب سال غزل عصر دیروز با اعلام اسامی برگزیدگان و شایستگان تقدیر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) طی مراسمی که عصر دیروز در کانون ادبیات ایران برگزار شد، برگزیدگان و شایستگان تقدیر سومین جایزه مستقل کتاب سال غزل معرفی شدند. اعضای شورای سیاست‌گذاری این جایزه را هادی خورشاهیان، حامد ابراهیم‌پور و محمدرضا شالبافان تشکیل می‌دهند.
 
نفرات اول تا سوم بخش کتاب:

۱- مرجان بیگی فر- کتاب برف و برنو
۲- مرتضی حیدری آل کثیر- کتاب اشاره
۳-سید رویا علوی- کتاب یازده

تقدیرشدگان:
- فاطمه صادقی- سرکشم مثل دامنی در رقص
-سیده تکتم حسینی- نارنج مویه ها
-علیرضا قاضی‌مقدم- بادا که مبینید
-علیرضا راه چمنی- ناگهانی ترین خراسانی

اعضای هیات داوران بخش کتاب:
(حامد ابراهیم‌پور، علیرضا بدیع، محمدحسین بهرامیان، مریم جعفری‌آذرمانی، حسین جنتی، محمدرضا حاج رستم‌بیگلو، علی‌اکبر یاغی‌تبار)
 

نفرات اول تا سوم بخش ویژه( شاعران بدون کتاب):
۱-آرزو سبزوار قهفرخی از استان چهارمحال بختیاری
۲- بهنام مومنی از استان بوشهر
۳_میرمهیار صابری از استان گلستان

تقدیر شدگان:
_داوود جمالی
_سعید مبشری

اسامی هیات داوران بخش ویژه:
(سیامک بهرام‌پرور، علی بهمنی، هادی خورشاهیان، محمدرضا شالبافان، حسن صادقی‌پناه، ایمان عباس پی، آنا لمسو )

در بیانیه هیأت داوران این جایزه آمده است:
 قطار سومین دوره کتاب سال غزل در حالی به ایستگاه پایانی رسید که متوجه شدیم بعد از این ایستگاه نیز ایستگاه‌های دیگری ساخته‌اند و این قطار به راهش ادامه خواهد داد. ما سیاستگذاران و داوران این دوره در حالی از این قطار پیاده می‌شویم که برگزیدگان تازه‌نفس راه را ادامه خواهند داد.
کتاب‌های منتشره در سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ در این جایزه مورد بررسی قرار گرفته‌اند و همچنین مجموعه غزل‌های چاپ نشده‌ای که شاعران برای دبیرخانه ارسال کرده‌اند. هدف ما امیدوارکردن غزلسرایان به آینده است که غزل نیز با همه سدهایی که در برابر داشته است با امید به آینده تا این ایستگاه آمده است.
داوران در این دوره فارغ از جهان فکری خود، فقط و فقط به ذات شعر رای دادند و برگزیدگان فقط به خاطر قدرت زبان و بیان‌شان انتخاب شده‌اند و نه هیچ معیار دیگری. کاش می‌شد برگزیدگان بیشتری می‌داشتیم چرا که برخی از شاعران بسیار به هم نزدیک بودند. بسیار. دریغا که فرصت و همت و قدرت ما این اجازه را به ما نداد همه کتاب‌های غزل چاپ شده را بررسی کنیم و به کتاب‌هایی اکتفا کردیم که در پی فراخوان ما به دبیرخانه ارسال شده بود. دوستانی که کتاب‌شان به هر دلیلی به دست ما نرسیده است ما را ببخشایند. به امید روزی که همه  ناشران جوایز را رصد کنند و کتاب‌های‌شان را برای دبیرخانه ها ارسال نمایند.
سیاستگذاران کتاب سال غزل فقط انجام وظیفه کرده‌اند، ولی داوران بدون هیچ چشمداشتی ما را یاری کرده‌اند و از آنها بسیار سپاسگزاریم. از نشر کتابسرای تندیس، نشر نیلوفر، نشر مرکز، نشر آنیما و کانون ادبیات ایران نیز برای حمایت بی دریغ‌شان از جایزه‌ای مستقل بی‌نهایت تشکر می‌کنیم.
 







 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها