جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
اولین لیگ کتابخوانی شاهرود برگزار شد

اولین لیگ کتاب‌خوانی در شهرستان شاهرود با معرفی تیم‌های برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در  سمنان، آئین اختتامیه اولین لیگ کتابخوانی در شهرستان شاهرود با حضور سعید دهقانلو، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در کانون شهید بهشتی این شهر برگزار شد.

احمد خرم، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان شاهرود در این آئین ضمن قدردانی از برگزاری اولین لیگ کتاب‌خوانی در این شهرستان گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی موجب ترویج فرهنگ مطالعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان آینده‌سازان جامعه هستند، افزود: دانش آموزان باید در کنار مطالعه کتاب‌های درسی مطالعه آزاد هم داشته باشند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان شاهرود با تأکید بر اینکه همه مردم و دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه نهاد‌های فرهنگی باید برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی کمک کنند، گفت: ترویج فرهنگ مطالعه موجب پیشرفت جامعه می‌شود.

خرم با ابراز خرسندی از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان گفت: این برنامه‌ها در ترویج فرهنگ مطالعه تأثیرگذار است.
 

در ادامه سیدابراهیم موسوی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه طرح ابتکاری لیگ کتاب‌خوانی با محوریت کتاب و کتابخوانی به‌منظور ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش قدرت سخنوری دانش‌آموزان برای اولین بار در استان سمنان در شهرستان شاهرود برگزار شد، گفت: این طرح در اولین مرحله با مشارکت ٢٤ گروه چهار نفره برگزار شد و ١٢ گروه برگزیده به مرحله دوم برای رقابت راه یافتند.

وی با تأکید بر اینکه در مرحله سوم شش تیم با یکدیگر به رقابت پرداختند، افزود: در مرحله نهایی سه گروه به‌عنوان برگزیده انتخاب شدند.

 موسوی افزود: این مسابقه توسط اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره آموزش‌وپرورش این شهرستان برگزار شد.

در خاتمه این برنامه، از مدرسه‌های 13 آبان، حضرت مریم (س) و ابوذر غفاری که به ترتیب موفق به کسب مقام اول تا سوم شدند تجلیل و همچنین مدرسه شاهد به‌عنوان گروه برگزیده اخلاق معرفی و از تمامی دستگاه‌های اجرایی که در برگزاری این لیگ همکاری کردند، قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها