پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
نخستین کنگره شعر فاطمی «عقیق کبود» برگزیدگان خود را شناخت

نخستین کنگره شعر فاطمی «عقیق کبود» ویژه شاعران افغانستان با برگزاری آئین اختتامیه و اعلام نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با حضور سیدسکندر حسینی بامداد، رئیس انجمن هنر و ادبیات آیینی افغانستان، علی‌محمد مؤدب شاعر و مدیر انتشارات شهرستان ادب، سید ذبیح‌الله موسوی سرپرست رسانه هنری، فرهنگی نیک‌راه و محمدعلی مجاهدی از شاعران برجسته ایرانی نخستین کنگره شعر فاطمی «عقیق کبود» ویژه شاعران افغانستان دانشگاه آزاد اسلامی قم با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
 
سیدسکندر حسینی بامداد، رئیس انجمن هنر و ادبیات آیینی افغانستان به ضرورت شکل‌گیری یک تشکل ادبی منظم و قوی در حوزه ادبیات آیینی افغانستان اشاره کرد و گفت: انجمن هنر و ادبیات آیینی افغانستان می‌خواهد این جای خالی را در فضای شعر دینی افغانستان پر کند و در دراز مدت به ساحت‌های مختلف هنر دینی بپردازند.
 
علی‌محمد مؤدب، شاعر و مدیر انتشارات ادب شکل‌گیری انجمن هنر و ادبیات آیینی افغانستان را گامی برای شکوفایی ادبیات دینی این کشور دانست و گفت: از جریان‌ها و حرکت‌هایی که به رشد ادبیات ارزشی و آیینی منجر می‌شود باید حمایت کرد.
 
در ادامه سید ذبیح‌الله موسوی، سرپرست رسانه هنری - فرهنگی نیک‌راه و از دست‌اندرکاران کنگره‌ی شعر فاطمی «عقیق کبود» از رسالت‌های هنری تیم فرهنگی نیک‌راه و پیوندشان با ادبیات دینی، سخن گفت و دکتر محمدعلی مجاهدی نیز به پیوند ملت افغانستان و ایران و ارتباط شاعران دو کشور، اشاره کرد و نقش شاعران مهاجر در ایجاد این پیوند را موثر دانست.
 
در پایان، زکریا راحل، تهماسبی خراسانی، سیدابوالفضل مبارز، عاطفه جعفری، مبین محمودی، عاطفه سادات موسوی و سیدرضا‌هاشمی به‌عنوان نفرات برگزیده نخستین دوره شعر فاطمی «عقیق کبود»، شناخته شدند و کبری حسینی بلخی، محمدحسن محقق، زهرا علی‌زاده، سیدعلی اصغر حسینی و کوثر رضایی، لوح تقدیر دریافت کردند.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها