چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
موافقت با ساخت پارک مطالعه و نصب صندوق‌های اهدای کتاب در معابر شهری کهگیلویه و بویراحمد

انجمن کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در آخرین جلسه خود در سال 97 با ساخت پارک مطالعه و نصب صندوق‌های اهدای کتاب در معابر شهری استان موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کهگیلویه و بویراحمد، آخرین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 97 با حضور محمدکاظم نظری معاون سیاسی، امنیتی استاندار، یاسر رحیمیان سرپرست اداره کل، اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی استان و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویراحمد در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به آخرین وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان گفت: کتابخانه‌های عمومی با سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی نهاد کتابخانه‌های عمومی به کارگاه فرهنگی و ارائه برنامه‌های محتوایی غنی در حوزه ترویج فرهنگ و تشویق افراد به مطالعه تبدیل شده است.

یاسر رحیمیان تصریح کرد: فضای کتابخانه‌های عمومی در استان فضایی فرهنگی است و در کنار خدمات کتابخانه‌ای به اعضاء، جمع خوانی‌های کتاب، نشست‌های کتابخوان، قصه‌گویی، تجلیل از نویسندگان شاخص، قصه‌گویی، مسابقات کتابخوانی و نقاشی و چندین برنامه و جشنواره مختلف در فصول سال، جاذبه‌های فراوانی را در افراد به وجود آورده است.
 

معاون سیاسی، امنیتی استاندار نیز در این جلسه ضمن تقدیر از کتابخانه‌های عمومی گفت: سیاست‌های فرهنگی و رسالت مهم ترویج کتابخوانی کاری سخت و پرهزینه ولی بازخورد خوبی در جامعه خواهد داشت و این نهاد نوپا به ویژه در چند سال اخیر از عهده و توان آن برآمده است و اجرای این طرح‌ها شور و نشاط را در محیط کتابخانه‌ها ایجاد کرده است.

محمد کاظم نظری افزود: با رصدی که از کتابخانه‌های عمومی استان داشته‌ایم هر روز شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های مختلف و اجرای طرح‌هایی همچون بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار، چهل قلم، کتابخانه گردی، جمع خوانی‌ها و نشست‌های کتابخوان در این مجموعه فرهنگی هستیم.

در این جلسه هر یک از اعضای حاضر به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادهای خود درباره دستور جلسه، سهم نیم درصد شهرداری‌ها و راهکارهای ترویج مطالعه در استان پرداختند.

اجرای طرح نصب صندوق‌های اهدای کتاب در معابر شهری استان، پیگیری طرح ایجاد پارک مطالعه با همکاری شهرداری یاسوج و پیگیری امور شهری استانداری و شوراهای شهر در وصول سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از مهمترین مصوبات آخرین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها