چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
نشست کتابخوان ویژه بانوان کتابدار کتابخانه‌های عمومی قم برگزار شد

در نشست کتابخوان ویژه بانوان کتابدار کتابخانه‌های عمومی استان قم، چند کتاب معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، نشست کتابخوان ویژه بانوان کتابدار کتابخانه‌های عمومی استان قم به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن، عصر روز سه‌شنبه 7 اسفند به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان و با همکاری موسسه کتاب خوب و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن غدیر در قم برگزار شد.
 
در این نشست رقیه حیدری، کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، کتاب «راز درخت کاج» نوشته معصومه رامهرمزی را معرفی کرد و گفت: این کتاب شامل 9 فصل است که از بدو تولد تا شهادت زینب کمایی را به تصویر می‌کشد و مادر شهیده زینب کمایی با بیان خاطرات خود پرده از جنایات منافقین برمی‌دارد.
 
در بخش دیگر این برنامه مسعوده السادات قوانینی، کارشناس آمار و پژوهش اداره کل کتابخانه‌های عمومی با معرفی کتاب «یوما» نوشته مریم راهی به نثر ادبی، روایی و داستانی کتاب اشاره کرد و گفت: این کتاب علاوه بر بیان زندگی حضرت خدیجه کبری (س)، عشق و علاقه ایشان به حضرت محمد (ص) و دخترشان فاطمه (س) را نیز به نمایش می‌گذارد.
 

ندا کلهرنژاد، از کتابداران کتابخانه شهدای قم نیز به معرفی کتاب «مشرکی در خانه پیامبر (ص): داستان عاشقانه زندگی ابوالعاص و زینب دختر پیامبر» نوشته حسن محدثی پرداخت و گفت: این کتاب داستان واقعی رابطه عاشقانه میان ابوالعاص ابن ربیع و زینب، دختر پیامبر را به تصویر می‌کشد. زینب جزء نخستین کسانی بود که اسلام آورد؛ ولی ابوالعاص، داماد پیامبر، برای سالیان سال ایمان نیاورد و مُشرک باقی ماند.
 
صدیقه دوست محمدی با اشاره به کتاب «تربیت سالم در خانه» نوشته جین نلسن گفت: کتاب «تربیت سالم در خانه» با ارائه روش‌هایی نوین تربیت و آموزش به کودکان در خانواده را تشریح می‌کند.
 
نیره خداداد شهری، کتابدار بخش کودک و نوجوان کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای نیز ضمن معرفی کتاب «مردان مجنون، زنان لیلی» نوشته دکتر علی شمیسا بیان کرد: داستان عاشقانه «لیلی و مجنون» بهانه‌ای است برای طرح مباحثی در حوزه عشق، خانواده و روابط زناشویی و رفتارهای بالغانه زن و شوهرهای امروزی که لازم است این کتاب را مطالعه کنند.
 

فردوس نادعلی زاده، مسئول کتابخانه حضرت ولیعصر (عج) روستای مبارک آباد نیز کتاب «سه شنبه‌ها با موری» نوشته میچ آلبوم را به اشتراک گذاشت و گفت: قهرمان اصلی داستان بیماری است که به تدریج اعضای بدنش از کار می‌افتد و باعث مرگ سلولی بافت‌ها و ماهیچه‌های بدن می‌شود. موری مرگ را پذیرفته اما در روزهای پایانی زندگیش می‌خواهد به کمال برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها