سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
عیدانه کتاب بدون تسویه پاییزه برگزار نمی‌شود

​معاون فناوری اطلاعات موسسه خانه کتاب برگزاری پاییزه کتاب را به تامین بودجه و تسویه حساب با کتاب‌فروشان مشارکت‌کننده در پاییزه 97 منوط دانست.

آزاده نظر‌بلند؛ معاون فناوری اطلاعات موسسه خانه کتاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره برگزاری عیدانه کتاب 98 بیان کرد: برگزاری عیدانه 98 کاملا به تزریق بودجه از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بستگی دارد.

وی با اشاره به وضعیت تسویه حساب پاییزه کتاب در سال جاری با کتابفروشان افزود: هنوز حساب‌های پاییزه کتاب سال 97  تسویه نشده است و در صحبتی که با آقای دهقانکار؛ مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتم، برگزاری عیدانه را نه رد و نه تایید کردند.

نظر‌بلند با تاکید بر لزوم تسویه پاییزه کتاب سال جاری با کتابفروشان گفت: کل مبلغ پاییزه را به کتابفروشان بدهکار هستیم که نزدیک به دو میلیارد تومان است.

معاون فناوری اطلاعات موسسه خانه کتاب درباره زمان و شیوه اجرای عیدانه کتاب سال 98 در صورت تامین بودجه بیان کرد: اگر بودجه تامین شود ترجیح می‌دهیم این طرح بعد از تعطیلات نوروز برگزار شود. این خواست بسیاری از کتابفروشان است؛ چراکه مجبورند برای مشارکت، کتابفروشی را با یک کارمند باز نگه دارند.

پیش از این قرار بود به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین‌بار طرح «زمستانه کتاب» هم‌زمان با ایام دهه فجر برگزار شود. طبق برنامه‌‌ریزی، مقرر شده بود این طرح جایگزین «عیدانه کتاب» شود اما بعد از پایان دهه فجر زمستانه اجرا نشد.

پیگیری‌ها نشان داد این طرح به دلیل تامین نشدن بودجه برگزار نشده و ظاهرا برگزاری عیدانه کتاب نیز به همین خاطر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ چراکه مجریان طرح هنوز بدهی پاییزه را به کتابفروشان بدهکارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها