یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
​حقیقتی عریان در «یک حقیقت غریب»

کتاب «یک حقیقت غریب» درباره زندگی مصیبت‌بار کارگران جنسی به قلم آشوک الکساندر، نویسنده و پژوهشگر هندی منتشر شد. الکساندر مدیر موسسه Antara است که در زمینه آگاهی بخشی درباره بیماری ایدز فعالیت دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «یک حقیقت غریب» نوشته آشوک الکساندر Ashok Alexander  در ۳۱۲ صفحه قطع رقعی سی‌ام نوامبر ۲۰۱۸ در هند و به زبان انگلیسی منتشر شد.

 Ashok Alexander پژوهشگر ۶۴ ساله ساکن دهلی، موسس و رئیس موسسه Antara است. این موسسه در سال 2013 با هدف آگاهی بخشی جامعه هند به بیماری ایدز و همچنین پیشگری از بیماری‌های مقاربتی آغاز به کار کرد. الکساندر پیش از راه اندازی این موسسه، عضو موسسات دیگری بود که در زمینه مورد پیشگری از ایدز فعالیت داشتند. تحصیلات دانشگاهی او در مقطع کارشناسی از دانشکده St. Stephen’s  در رشته اقتصاد بود و مدرک کارشناسی ارشد را نیر در رشته تجارت از موسسه آموزشی مدیریت در هند اخذ کرد.

کتاب «یک حقیقت غریب» درس‌هایی از عشق، رهبری و  شجاعت کارگران جنسی را مطرح می‌کند. کارگران جنسی که همگی آن‌ها به خاطر تنگدستی و فقر به این راه کشیده شده‌اند، جزئی از اقشار جامعه هند هستند که همیشه به آن‌ها به عنوان انسان‌هایی پست نگاه شده و به همین دلیل نیز به حاشیه رانده شده‌اند.

الکساندر در ابتدای اثر خود به تعداد افرادی که به خاطر ابتدا به بیماری مهلک ایدز (اچ آی وی) جان خود را از دست داده‌اند، اشاره و بیان می‌کند که در دو دهه گذشته بیش از بیست میلیون نفر جان خود را براثر بیماری‌های مقاربتی مانند ایدز از دست داده‌ و هم اکنون نیز بیش از دو برابر این مقدار به ایدز مبتلا هستند.

آشوک الکساندر پیشتر نیز به خاطر فعالیت‌های بسیارش در مورد آگاهی بخشی به جامعه هند درباره بیماری ایدز جوایزی را کسب کرده بود. «یک حقیقت غریب» در واقع تجارب سفر آشوک آلکساندر به جای جای هند است که هزینه‌های آن را  کمپانی Mackinsey پرداخت کرد. الکساندر در این هند پیمایی خود به میان مناطق مختلف و قبایل گوناگون بویژه در میان مستمندان رفت و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شد و در مورد کارگران جنسی نیز مطالعاتی را انجام داد. به باور او کارگران جنسی در هند مانند قبایل سرخپوست آمریکا برای بقای خود می‌جنگند. این زنان در مقابل مشکلات ایستادگی کرده و با استفاده از جاذبه شخصی و حس شوخ طبعی صرفا به بقای خود در این جهان می‌اندیشند و نه هیچ چیز دیگری. به باور السکاندر زندگی بانوان کارگر جنسی عاری از نفس پرستی است و به همین دلیل باید به آن‌ها توجه کرد.

این خبر را وابسته فرهنگی ایران در بمبئی تهیه کرده و برای انتشار در اختیار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گذاشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها