شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
همه ما باید «المنت» خودمان را کشف کنیم

یک دانش‌آموخته روانشناسی بالینی در نشست معرفی کتاب «المنت» نوشته مشترک کن رابینسون و لو آرونیکا، المنت را فعالیتی توصیف کرد که آدمی با شور و رغبت انجام می‌دهد، گفت: همگی باید المنت خود را کشف کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، محسن محمودزاده مشاور و دانش‌آموخته روان‌شناسی بالینی در نشستی در محل کتابفروشی خانه کتاب گرگان با حضور جمعی از علاقه‌مندان مباحث خلاقیت و استعداد، به معرفی کتاب «المنت» به قلم «کن رابینسون» و «لو آرونیکا» پرداخت که به همت نشر «پیام امروز» در 11 فصل و 256 صفحه منتشر شده است.

محمودزاده در این نشست، درباره مفهوم المنت گفت: المنت فعالیتی است که آدمی با شور و رغبت انجام می‌دهد و وقتی‌که مشغول به آن است، عالم و آدم را فراموش می‌کند که به عنوان نمونه می‌توان به نقاشی برای داوینچی، اختراع برای ادیسون، فلسفه برای کانت و فیزیک برای اینشتین اشاره کرد.

وی با اشاره به این مفهوم که چگونه با یافتن علاقه قلبی خود، هر چیزی رنگ دیگری به خود می‌گیرد، افزود: المنت نقطه‌ای است در محل تلاقی شیفتگی، مهارت، استعداد و علاقه که در این کتاب بدیع، نویسنده‌ای سرشناس در زمینه خلاقیت، از کودکانی می‌گوید که در کلاس درس با کسالت وقت می‌گذرانند و یا به کارمندانی اشاره می‌کند که با بی‌حوصلگی، پایان روز را انتظار می‌کشند؛ درحالی‌که همگی خسته و مستأصل‌اند و علتش را نیز نمی‌دانند.

محمود زاده، اظهار کرد: به نظر مؤلف کتاب همگی باید المنت خود را کشف کنیم و علتش هم فقط بهتر کردن زندگی شخصی نیست بلکه آینده جامعه به آن بستگی دارد.
 

این دانش‌آموخته روان‌شناسی، یادآور شد: این کتاب حاوی سرگذشت مردمان خلاق در رشته‌های مختلفی است. بسیاری منحصراً برای این کتاب مصاحبه کرده‌اند. آن‌ها برای ما شرح می‌دهند که چگونه استعداد خود را کشف کرده‌اند و از این راه به موفقیت و زندگی ایده‌آل خود دست‌یافته‌اند.

وی در ادامه ضمن تشریح اهداف مؤلفان از نوشتن این کتاب، اظهار کرد: به باور خالقان این کتاب ارزشمند بهترین امید ما برای آینده، ایجاد پارادایم نوینی از ظرفیت انسانی است که بتواند پاسخگوی نیاز در عرصه‌های جدید باشد.

محسن محمودزاده با دعوت به مطالعه کتاب «المنت» به آن دسته از حاضران در جلسه که کتاب را نخوانده‌اند، گفت: این کتاب در ستایش تنوع استعداد و علایق در انسان‌های مختلف و قدرت خارق‌العاده انسان برای رشد و بهبود است. همچنین کتابی است درباره فهم شرایطی که استعدادی را در نطفه خفه می‌کند و یا موجب شکوفایی استعدادی می‌شود.

وی در پایان، افزود: در این کتاب درباره اینکه چگونه می‌توانیم از موقعیت فعلی خود بیش‌ترین استفاده را ببریم و اینکه چگونه می‌توانیم خود را مهیا سازیم تا با آینده کاملاً نامعلوم به وجه مناسب روبه‌رو شویم، سخن گفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها