شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
نقش ناشران در تحقق گام دوم انقلاب

امام جمعه یزد بر نقش ناشران در تحقق گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده است، تاکید کرد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها به خوبی می‌تواند جامعه را در مسیر فرهنگ‌سازی قرار دهد.

وی با تاکید بر لزوم توجه ناشران به گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده است، افزود: ناشران به سمت کتاب‌ها و نشریاتی بروند که حرکت در مسیر تحقق گام دوم به عنوان یکی از مهمترین بیانیه‌های رهبر معظم انقلاب باشد.

امام جمعه یزد بیان کرد: در گام دوم، مجموع مباحث این است که باید حرکت‌های جدی‌تر آغاز شود و در حوزه فرهنگ، اقتصاد، مسائل اجتماعی و باید کمر همت را ببندیم و کوشا با امید به آینده و توجه و بیداری در برابر توطئه‌های دشمنان، به پیش برویم.

امام جمعه یزد ادامه داد: گام دوم، تاکید دارد که استعدادهای درونی را بیشتر بشناسیم و به آنها تکیه کرده و آنها را شکوفا کنیم زیرا در کشور ما استفاده از منابع طبیعی و انسانی آنگونه که باید انجام نشده و البته دشمنان ما نیز در این زمینه بزرگنمایی کرده اند.

آیت الله ناصری گفت: مجموعه بحث‌های ما باید در چهلمین سال انقلاب، حرکت به پیش را مورد توجه قرار دهد و در این راستا نیز باید مسائل مختلف را در جامعه مورد توجه قرار دهیم و امیدوار به آینده باشیم و توجه به توطئه‌هایی که ما را تهدید می‌کند نداشته باشیم تا بتوانیم موفق عمل کنیم.

وی بیان کرد: ما باید استعدادهای درونی را شکوفا کنیم زیرا بهره‌گیری از استعدادها و منابع طبیعی، خدادادی و استفاده از منابع طبیعی در کشور کمتر انجام شده و لازم است زمینه به نحوی فراهم شود که استعدادها شناسایی و شکوفا شوند و در مسیر رفع مشکلات کشور مورد استفاده قرار گیرند.

امام جمعه یزد بیان کرد: باید استفاده و بهره گیری از منابع را در داخل مورد توجه قرار دهیم و درون نگری کرده و استعدادها را رشد دهیم و همچنین همزمان با آن، با بیرون نیز تعامل داشته و در عین حال نیز استقلال درونی داشته باشیم.

وی گفت: اگر بتوانیم جوانان را به فکر و تعقل و اندیشه سوق داده و به سمت معنویت حرکت دهیم، موفق می‌شویم و در این راستا نیز اگر تعهد و ایمان در جامعه رواج پیدا کند، خدمت به مردم مورد توجه قرار می‌گیرد.

آیت الله ناصری بیان کرد: انگیزه حکومت در ایران غیر از انگیزه حکومت در کشورهای مختلف است به نحوی که ریاست و حکومت برای خدمت به مردم است و خدا را در نظر دارد و انگیزه این است.

وی یادآور شد: یکی از فوائد کار روی معنویت، همین حرکت به سمت تولید و عرضه مناسب در جامعه است ولی الان فرهنگ دینی ما لغزنده شده است که در این راستا ما باید از بچه‌ها شروع کنیم و از صبغه غرب‌گرایی به سمت اسلامگرایی سوق پیدا کنند زیرا وقتی صبغه غربگرایی غلبه پیدا کند، دین کنار می‌رود و در این راستا نیز اگر دین را مورد توجه قرار دهیم، هدف خدمت به خلق و رضایت خداوند قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط