چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
لزوم استفاده از ظرفیت خیرین برای توسعه فرهنگ کتابخوانی

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: باید از ظرفیت خیرین و نیز رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز استان سمنان با حضور آیت‌الله سید محمد شاه‌چراغی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، اعضای انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان و جمعی از کارکنان ستادی و مسئولان اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان برگزار شد.

آیت‌الله سیدمحمد شاه‌چراغی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ضمن بیان اینکه این استان دارای خیرین بسیاری در حوزه‌های مختلف است، گفت: باید در کارهای خیر مردم را شریک کرد.

وی با تأکید بر اینکه کار خیر ماندگار است، افزود: باید انجمن خیرین کتابخانه ساز استان سمنان خیرین را در این حوزه شناسایی کند و از ظرفیت این قشر برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی استفاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به آیات قرآن کریم، گفت: در دین مبین اسلام تأکید فراوانی در خصوص مطالعه شده است.

شاه‌چراغی کتاب را بهترین دوست و هم‌نشین انسان دانست و افزود: کتاب موجب افزایش علم و آگاهی انسان می‌شود.

وی تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ مطالعه باید برنامه‌های فرهنگی برگزار شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه والدین نقش بسزایی را در توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی دارند، گفت: انسان باید از همان دوران کودکی با کتاب انس بگیرد.

شاه‌چراغی افزود: باید از ظرفیت رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ مطالعه و ارائه گزارش فعالیت‌های انجمن خیرین کتابخانه ساز استفاده شود.

در ادامه جلیل طاهریان مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان سمنان نیز با اشاره به اینکه در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و جذب کمک خیرین جهت پیشبرد این هدف انجمن خیرین کتابخانه ساز در استان سمنان به ثبت رسیده است گفت: این انجمن در راستای تجربه‌های موفق سایر تشکل‌های خیرین در حوزه فرهنگی و آموزشی تشکیل‌شده است.

وی افزود: جلب مشارکت و بهره‌گیری از کمک‌های خیرین در جهت ساخت و توسعه کتابخانه‌های عمومی، مساعدت و همکاری در اداره کتابخانه‌های عمومی و مشارکت فکری و فرهنگی در راستای بهره‌برداری بهینه و ترویج مطالعه مفید در سطح مردم، کمک به بازسازی، نوسازی، تجهیز و نگهداری کتابخانه‌های عمومی و طراحی و برنامه‌ریزی به‌منظور تشویق و ترغیب جوانان به مطالعه مفید با کمک رسانه‌ها و به‌ویژه رسانه ملی و تشویق و تقدیر از خدمات خیرین ازجمله اهداف انجمن خیرین کتابخانه خیرین ساز استان سمنان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها