سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸
قصه‌گویی بهترین ابزار انتقال ارزش‌های انسانی به کودکان است

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان در افتتاحیه جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی در این استان، گفت: قصه‌گویی بهترین ابزار انتقال ارزش‌های ناب انسانی به کودکان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، منصور کوهی رستمی در نخستین جشنواره قصه گویی منطقه ای 29 بهمن ماه که صبح امروز در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: قصه‌گویی یکی از قدیمی‌ترین هنرهاست و از زمانی که انسان اندیشه‌ورز، پابه عرصه وجود گذاشت، قصه‌گویی همراه او بوده و انسان را سیراب کرده است.

وی قصه‌گویی را عنصر ارتباط بین والدین و کودکان دانسته و اظهار کرد: با ورود به دنیای مدرن و جذابیت فضای مجازی از اهمیت قصه‌گویی کاسته شده و باید تلاش کنیم هنر قصه‌گویی را دوباره زنده کنیم.

کوهی رستمی یکی از ضعف‌های شناسه نشدن قصه‌گویی در کشور را نشناختن ادبیات کودک ذکر و تصریح کرد: نشناختن دوران کودکی، ویژگی و شاخصه‌های این دوران، از مهمترین مشکلات در بخش کودک و نوجوان است که تنها راه نجات برگشت به قصه‌گویی است.

وی گفت: نزدیکترین عامل به دنیای کودک قصه و قصه‌گویی است و بر همین اساس قصه‌گویی و کتاب هیچ تعارضی با هم ندارند و از طریق قصه گویی فرهنگ کتاب و کتابخوانی را می‌توانیم به نسل آینده بیشتر انتقال دهیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان ویژگی این جشنواره را انتخاب داوران کتابدار قصه‌گو در مرحله اول گزینش قصه‌گو‌ها برشمرد.

یادآوری می‌شود، اولین جشنواره قصه‌گویی خوزستان با حضور 32 کتابدار قصه‌گو از استان‌های لرستان، کهگلویه بویراحمد، چهار محال بختیاری و خوزستان از 29 بهمن ماه به مدت دو روز در اهواز برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها