سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
موضع ائمه اطهار در مقابل اسرائیلیات

کتاب «اسرائیلیات: تخریب‌ها و تحریف‌های یهود»، ضمن بررسی مبادی اسرائیلیات، به تبیین اسرائیلیات در عقاید، اسرائیلیات در قصص و برخورد با اسرائیلیات می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «اسرائیلیات: تخریب‌ها و تحریف‌های یهود» در چهار فصل به قلم سیف‌الله مدبر چهاربرجی ضمن بررسی مبادی اسرائیلیات، به تبیین اسرائیلیات در عقاید، اسرائیلیات در قصص و برخورد با اسرائیلیات می‌پردازد. این کتاب از سوی مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)، منتشر شده است.
 
معیارهای تشخیص اسرائیلیات، عوامل و افراد موثر در نشر اسرائیلیات،‌ تاریخچه اسرائیلیات، اسرائیلیات در مبدأشناسی، اسرائیلیات در راهنماشناسی، مفهوم‌شناسی اسرائیلیات در قصص، اسرائیلیات درباره حضرت محمد (ص)، موضع‌گیری ائمه اطهار (ع) و برخورد برخی از مفسران، ازجمله مهم‌ترین سرفصل‌های کتاب حاضر است.
 
در مقدمه این کتاب آمده است: «با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و در عصر جهانی شدن ارتباطات، پرسش‌ها و چالش‌های نوینی در حوزه علوم انسانی فراروی اندیشمندان مسلمان قرار گرفت که همه به نوعی برخاسته از مسئولیت دشوار حکومت در این عصر است؛ دورانی که پایبندی به دین و سنت در مدیریت همه‌جانبه کشورها بسیار چالش‌برانگیز می‌نماید. از این‌رو مطالعات و پژوهش‌های به‌روز، جامع، منسجم و کاربردی در حوزه دین، براساس معیارهای معتبر جهانی و عمق و اصالت اندیشه‌های ناب، بایسته و ضروری است و جلوگیری از انحرافات فکری و تربیتی پژوهندگان وزه دین، مهم و مورد عنایت تمامی بنیان‌گذاران این شجره طیبه، به‌ویژه معمار بزرگ انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری می‌باشد.»
 
کتاب «اسرائیلیات: تخریب‌ها و تحریف‌های یهود» در 456 صفحه با شمارگان 300 نسخه به بهای 41 هزار تومان از سوی مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص) راهی بازار نشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها