چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب یزد با حضور بیش از 750 ناشر از سراسر کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به حضور بیش از 750 ناشر در نمایشگاه بزرگ کتاب یزد گفت: این نمایشگاه از 27 بهمن تا 3 اسفندماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد، اعلام کرد: یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد با حضور بیش از 750 ناشر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه در 325 غرفه راه‌اندازی می‌شود که تاکنون نیز 750 ناشر شرکت کرده‌اند و این رکوردی جدید در نمایشگاه‌های کتاب استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد یادآور شد: ساعت بازدید از نمایشگاه 16 و 30 دقیقه تا 21 و 30 دقیقه از روزهای 27 بهمن ماه تا 3 اسفندماه است که علاقمندان می‌توانند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

جوادیان‌زاده گفت: ما در این نمایشگاه سعی کرده‌ایم فعالیت‌های کیفی را نیز افزایش دهیم به نحوی که برنامه‌های جنبی را با حضور نویسندگان و ناشران برتر کشوری به همراه برنامه‌های نقد کتاب، معرفی کتاب، میزگرد و برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما در استان در زمینه کتاب و کتابخوانی برنامه‌های متنوعی داشته‌ایم که در طرح پایتخت کتاب در تمامی شهرستان‌ها نامزد طرح پایتخت کتاب داریم و امید است که این برند فرهنگی را کسب کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد یادآور شد: در طرح روستاها و عشایر دوستدار کتاب نیز 91 روستا در بخش روستایی و عشایری شرکت کردند.

جوادیان‌زاده گفت: طرح‌های اجرا شده در استان در زمینه کتابخوانی در طرح پایتخت کتاب 256 طرح است و طرح‌های پیش بینی شده نیز 171 طرح است که ما می‌توانیم با اجرای این طرح‌ها موجی فرهنگی در زمینه کتابخوانی در استان داشته باشیم.

وی افزود: کانال حرکت فرهنگی ما می‌تواند این طرح‌ها باشد که از این طریق می‌توانیم حلقه مفقوده برنامه‌ریزی در طرح‌ها را جبران کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد یادآورد: ما در طرح جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی نیز برنامه‌های مهم و موثری داشتیم که در این زمینه نیز با ثبت یک هزار و 833 باشگاه رکوردی مناسب را برای استان و کشور ثبت کردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط