یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
اهدای نیمی‌از عواید یک کتاب به نفع قنات کی‌خسرو

نیمی از عواید فروش کتاب «به ترسهایم سلام می‌کنم» از سوی نویسنده برای حفظ قنات گناباد اختصاص پیدا کرد.

مجتبی تجلی؛ رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان گناباد در گفت‌‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره اهداء عواید فروش «به ترسهایم سلام می‌کنم» به قنات قصبه گناباد بیان کرد: این مجموعه شامل ۶ داستان کوتاه است و از این تعداد چند داستان از‌جمله «سوغ تاریک»، «ریشه‌ها» و «فغو» در حال و هوای مردم قصبه گناباد و قنات می‌گذرد؛ بنابراین ایده اهداء بخشی از عواید فروش این کتاب به نفع قنات قصبه گناباد یا کی‌خسرو در خراسان رضوی شکل گرفت.                   
 

وی افزود: قنات قصبه گناباد، قدیمی‌ترین و عمیق‌ترین قنات جهان، از سوی یونسکو به‌عنوان میراث جهانی ثبت شده است؛ بنابراین معرفی این قنات همواره یکی از دغدغه‌ای من بود برای این هدف کتاب را به این قنات جهانی تقدیم شده است. نیمی از عواید فروش چاپ نخست با شمارگان 500 نسخه برای معرفی بیشتر قنات و همچنین فرهنگ‌‌سازی برای بهره‌‌برداری بهینه از آب قنات اختصاص پیدا کرده است.
 
تجلی گفت: در نخستین مرحله، 200 جلد از کتاب «به ترسهایم سلام می‌کنم» در اختیار مسئولان قنات قصبه گناباد، قرار گرفته و مقرر شده در دومین مرحله 50 نسخه دیگر نیز در اختیار آن‌ها قرار بگیرد. این نخستین همکاری نویسنده با مجموعه قنات گناباد خراسان رضوی است.
 
وی با بیان این مطلب که قنات گناباد مهجور واقع شده بیان کرد: هر چند قنات به‌عنوان میراث جهانی ثبت شده اما در کشور مهجور است؛ بنابراین به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی درباره انتشار کتاب و فروش عواید آن به نفع قنات زمینه افزایش آشنایی مردم با این میراث جهانی را فراهم می‌کند. علاوه‌‌براین با توجه به انتخاب معرفی قنات با ابزار کتاب حساسیت مسئولان به سمت قنات را برانگیخته می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها