شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
تشکری: تلاش کردم مشهد را وارد ادبیات ملی ایران کنم

آئین تجلیل از سعید تشکری، نویسنده پیشکسوت مشهدی، به همراه افتتاح کافه فرهنگ در هتل فرهنگ و هنر مشهد، با حضور جمعی از مسئولین و نویسندگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از خراسان رضوی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: استاد تشکری نگاهی هویتی به مشهد دارد و این مهم به معنای حفظ عناصر این شهر به عنوان یک موجود زنده است.

جعفر مروارید افزود: گذشته این شهر چراغ راه آینده است و اگر قرار است پیشرفتی داشته باشیم، با تکیه بر آموزه‌های گذشته خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: توسعه تمدنی مشهد به برکت حرم مطهر رضوی رخ داده و استاد تشکری در کتاب‌های خود به این مهم توجه داشته است.

مروارید گفت: فضای عمومی از فضای مقدس مشهد جدایی‌ناپذیر است و تقسیم‌بندی‌های منطقه‌ای در این شهر قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: خودآگاهی تاریخی گمگشته امروز ما است و ما نیازمند بازگشت به گذشته و یافتن خویش هستیم. مسئولان فرهنگی شهر باید به این مهم توجه داشته باشند که ایجاد کافه‌های فرهنگ و هنر در این راستا انجام می‌شود.

باید به مطالبات جوانان و سلایق مختلف در مشهد توجه شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: آنچه امروز جوانان ما در مشهد نیاز دارند، بازسازی هویت قدیمی خود است که در قالب کافه فرهنگ محقق خواهد شد.

مروارید یادآور شد: ما در کنار یکدیگر می‌توانیم بستر پیشرفت را فراهم کنیم و در چهلمین سال پیروزی انقلاب افتخار می‌کنیم با مدل گفتگو به پیروزی رسیدیم.

وی اظهار کرد: در مشهد باید به مطالبات جوانان و تغییر سلیقه‌ها توجه شود و در این راستا کافه فرهنگ بستری برای گفتگوی فرهنگ و هنر در مشهد خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: درهای این کافه به روی همه هنرمندان باز است و می‌تواند مکانی برای گفتگوی سنت و مدرنیته و بستری برای سیاستگذاری‌های فرهنگی در خراسان رضوی باشد.
 

مدیرعامل موسسه کمک به فرهنگ و هنر نیز در ادامه این مراسم گفت: در کنار اقداماتِ خدماتی از جمله ایجاد هتل فرهنگ در مشهد، فکر کردیم تا خدمات فرهنگی را نیز ارائه دهیم و در این راستا ایده کافه فرهنگ اجرایی شد.

محمدرضا بهمنی در سخنانی کوتاه بیان کرد: این کافه با نام استاد تشکری کار خود را آغاز می‌کند که افتتاح مبارکی خواهد بود و این مهم را در همه استان‌ها دنبال خواهیم کرد.

هیچ وقت متعلق به خودم نبودم
نویسنده پیشکسوت مشهدی نیز در ادامه این مراسم گفت: من هیچ وقت متعلق به خودم نبودم و متعلق به تکه‌ای از مشهد به نام ادبیات هستم.

سعید تشکری بیان کرد: در همه آثارم نشانه‌هایی از دوستانم است و در واقع من ساخته شده از همه کسانی هستم که به من کمک کردند تا رشد و پیشرفت کنم.

وی تاکید کرد: طی سال‌های گذشته ما در مقابل هم قرار گرفتیم و به نفع ادبیات با هم صلح و رفاقت کردیم.

این نویسنده یادآور شد: مشهد باید وارد ادبیات ملی ایران می‌شد و من تلاش کردم این مهم را با همکاری همه دوستان انجام دهم.

مجید اخشابی، سیدمحسن مصطفی زاده و جمعی دیگر از هنرمندان از مهمانان دیگر این مراسم بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها