سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
دانشکده علوم و معارف قرآن کریم پس از 21 سال دانشگاه شد

پس از 21 سال فعالیت، دانشکده علوم و معارف قرآن کریم با امضای اساسنامه از سوی حسن روحانی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، به دانشگاه تبدیل شد.

مسعود رحمتی، مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در امور رسانه و بین‌الملل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بیان کرد: 21 سال پیش اساسنامه دانشکده علوم و معارف قرآن کریم به تصویب رسید و فعالیت خود را آغاز کرد. شهریور95 اساسنامه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، از سوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد و دی ماه سال 96 شورا این اساسنامه را تصویب کرد.
 
وی افزود: اساسنامه این دانشگاه مشتمل بر مقدمه، 6 فصل (کلیات، اهداف و ماموریتها، ارکان دانشگاه، منابع و مقررات مالی دانشگاه، شرایط انحلال دانشگاه و سایر مقررات)، 23 ماده و هفت تبصره، 25 شهریور سال جاری به امضای رئیس‌جمهور که ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی را برعهده دارد، رسید و در پی آن به نهادها و دستگاه‌های مختلف ابلاغ شد.
 
مشاور رئیس سازمان اوقاف در امور رسانه و بین‌الملل، گفت: یکی از مأموریت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، پرداختن به امور قرآنی است، لذا در این راستا این مرکز آموزشی و پژوهشی قرآنی در تراز نظام جمهوری اسلامی و گسترش فرهنگ و معارف قرآن کریم در عرصه‌های داخلی و خارجی تاسیس شد. بیش از 5 هزار دانشجوی زن و مرد در 16 دانشکده دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در شهرهای تهران، قم، اصفهان، شیراز، مراغه، مشهد، خوی، زابل، زاهدان، شاهرود، کرمانشاه، ملایر، آمل، میبد، خمین و بجنورد در در حال تحصیل هستند.
 
رحمتی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در این سال‌ها از این دانشگاه پشتیبانی مالی و معنوی داشته، اظهار کرد: از بیش و یک سال نیم قبل تاکنون حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، با حفظ سمت، ریاست این دانشگاه را نیز برعهده دارد. به‌زودی با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف،‌ در جلسه‌ای رئیس دانشگاه انتخاب خواهد شد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها