دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
نگاهی ترسناک به داخل کاخ سفید ترامپ

کتاب «وحشت: ترامپ در کاخ سفید» نوشته باب وودوارد با ترجمه علی سلامی در انتشارات مهراندیش منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «وحشت، ترامپ در کاخِ سفید» که بر اساس صدها ساعت مصاحبه و اسناد دولتی توسط نویسنده برجسته آمریکایی باب وودوارد نوشته شده است، رازهای ناگفته‌ای را در مورد دولت ترامپ آشکار می‌کند. وودوارد به نقل از مقامات و مشاوران ارشد کاخ سفید می‌نویسد که آن‌ها به‌نوعی مقاومت خاموش در برابر تصمیمات آنی و مخرب ترامپ نشان می‌دهند و گاهی اسناد مهمی را از او پنهان می‌کنند. این افراد کاخ سفید ترامپ را یک دیوانه‌خانه و خود ترامپ را یک «ابله» و «دروغ‌گو» معرفی می‌کنند.

«وحشت، ترامپ در کاخِ سفید» نگاهی ترسناک به داخل کاخ سفید ترامپ می‌اندازد. وودوارد شرحی واقع‌بینانه و مستند از دولت ترامپ ارائه می‌دهد و برای نخستین‌بار واقعیت‌هایی را بیان می‌کند که تاکنون در هیچ کجا مطرح نشده است. یکی از این موارد نقشه ترور بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، است.

این کتاب که به گفته منتقدان همچون بختکی بر کاخ سفید ترامپ سایه افکنده است، بر اساس صدها ساعت مصاحبه و همچنین اسناد دولتی تهیه شده است. وودوارد به نقل از رایْنس پریبِس، رئیس سابق ستاد کاخ سفید، در مورد وضعیت دولت ترامپ می‌نویسد: «وقتی یک مار، موش، شاهین، خرگوش، کوسه و فُک را در باغ‌وحشی بدون دیوار می‌اندازید، اوضاع افتضاح می‌شود. این وضعیتِ کاخ سفید است.»

باب وودوارد (متولد 1943) نویسنده و خبرنگار ـ پژوهشگر آمریکایی‌ است که به خاطر تهیه گزارش رسوایی واترگیت با همکاری کارل بِرنْستین معروف است که منجر به استیضاح و استعفای ریچارد نیکسون رئیس‌جمهور امریکا شد. این تحقیق برای وودوارد جایزه پولیتزر را در سال 1973 به ارمغان آورد. وودوارد از سال 1971 تاکنون برای روزنامه واشنگتن‌ پست کار می‌کند. وودوارد هجده کتاب نوشته که دوازده کتاب او از پرفروش‌ترین کتاب‌های سیاسی بوده است.
 
«وحشت، ترامپ در کاخِ سفید» با ترجمه علی سلامی از سوی انتشارات مهراندیش منتشر می‌شود. انتشارات مهراندیش پیش از این کتاب‌های «آتش و خشم» و «یک وفاداری بالاتر» را منتشر کرده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    کتابهای بازاری...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها