یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
پنج مراسم یادبود برای آیت‌الله طالقانی برگزار می‌شود

سید مهدی طالقانی، فرزند آیت‌الله سید محمود طالقانی از برگزاری پنج مراسم یادبود و بزرگداشت به مناسبت سی‌ونهمین سالگرد ایشان، در شهرهای تهران و طالقان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سید مهدی طالقانی با اشاره به زمان برگزاری این یادبودها گفت: عصر یکشنبه 18 شهریورماه همزمان با شب سالگرد، از ساعت 17 و 30 مراسم بزرگداشتی در منزل آیت‌الله طالقانی در پیچ شمیران که امروز تبدیل به کتابخانه شده، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دوشنبه 19 شهریورماه نیز مراسمی در مسجد هدایت که مرحوم پدرم آنجا نماز می‌خواند، برگزار خواهد شد. همچنین روز سه‌شنبه 20 شهریورماه احتمالا مراسم یادبودی در «خانه موزه سیمین و جلال» برپا می‌شود. پنجشنبه 22 شهریورماه نیز مراسمی در شهرستان طالقان برای بزرگداشت آیت‌الله طالقانی برگزار خواهد شد. احتمالا جمعه هفته بعد هم مراسمی بر سر مزار ایشان خواهیم داشت.

آیت‌الله سید محمود علایی طالقانی، 13 اسفند 1298 در گِلبَرد طالقان متولد شد. او از موسسین نهضت آزادی بود. سید محمود طالقانی چند بار به علت فعالیت‌های سیاسی، توسط رژیم پهلوی به زندان رفت و یک بار نیز تبعید شد. یکی از دلایل شهرت او، تألیف مجموعه «پرتوی از قرآن» بود. آیت‌الله طالقانی در آثارش از جمله این مجموعه، نگاهی نو به مذهب داشته و سعی کرده تا از آن انحراف‌زدایی کند. «پرتوی از قرآن» در زمان انتشار از محبوب‌ترین تفاسیری بود که نوشته شده بود. «حاشیه بر تنبیه الامه و تنزیه المله»، «اسلام و مالکیت» و «به سوی خدا می‌رویم» از دیگر آثار نخستین امام جمعه تهران بعد از انقلاب اسلامی است. این روحانی مبارز و مفسر قرآن، سرانجام در تاریخ ۱۹ شهریور ۱۳۵۸، سه روز بعد نماز جمعه ۱۶ شهریور 1358 دار فانی را وداع گفت.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها