جمعه ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
لیلی ایمن از مؤسسان شورای کتاب کودک درگذشت

لیلی ایمن (آهی)، از موسسان شورای کتاب کودک و نویسنده کتاب‌های «پالتو قرمز» و «هر که پیدا کرد مال خودش» در سن 89 سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، لیلی ایمن (آهی)، متولد ۱۳۰۸ و از مؤسسان شورای کتاب کودک در سال ۱۳۴۱ است. وی از زمان تأسیس این شورا تا سال ۱۳۵۹ که از ایران به آمریکا مهاجرت کرد، دبیر هیأت مدیره شورای کتاب کودک بود.
 
لیلی ایمن، مشاور فنی اداره‌کل مطالعات و برنامه‌های وزارت فرهنگ، مدرس ادبیات کودک به مربیان کودکستان، پایه‌گذار بخش انتشار کتاب‌های کودکان به زبان فارسی به دعوت بنگاه ترجمه و نشر کتاب، عضو گروه بررسی کتاب‌های درسی ابتدایی به دعوت مؤسسه آمریکایی فرانکلین نیز بود.
 
او پس از سفری که به آمریکا داشت و در آن دوره ویژه‌ای را گذرانده بود، دبیر فنی و مشاور فنی وزارت آموزش و پرورش، بنیانگذار، عضو و دبیر هیأت مدیره شورای کتاب کودک از ابتدای تأسیس در ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۹، بود.
 
لیلی ایمن با هر سازمان دولتی و ملی كه در راه تحول خواندنی‌های كودكان و نوجوانان و تربیت معلمان و مربیان گام برمی‌داشت، صادقانه همكاری داشت. تدریس ادبیات كودكان را در كلا‌س‌های تربیت معلم و كتابدار آغاز كرد و سپس آن را چون مبحثی از آموزش خواندن در برنامه‌های روش تدریس خواندن وارد دانشگاه  تربیت معلم كرد. لیلی ایمن در مدرسه عالی دختران و مدرسه عالی پارس نیز در بخش مربوط به تعلیم و تربیت به عنوان درسی مستقل، ادبیات كودكان را تدریس می‌كرد.
 
از آن مرحومه ۳۹ اثر منتشر شده که کتاب‌های «پالتو قرمز»، «هر که پیدا کرد مال خودش» و مقاله‌های «انجمن‌های خانه و مدرسه به خانه تکانی نیاز دارند»، «کتاب‌های خوب کدامند؟» و «نقدها و نظرها: ش‍ور‌ا‌ی‌ ک‍ت‍‍اب‌ ک‍ودک» از آن‌جمله هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها