یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹
الگوسازی فرهنگی برای نسل جوان هدف اصلی برگزاری این آئین بود

مدیرعامل موسسه خانه کتاب در آئین گرامیداشت مرتضی آخوندی، ‌مدیر انتشارات دارالکتب الاسلامیة، بیان کرد: بزرگداشت و تجلیل از مفاخر نشر کشور در جهت الگوسازی فرهنگی برای نسل جوان، از برنامه‌هایی است که به همت موسسه خانه کتاب به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آئین «هفتاد سال مجاهدت فرهنگی» ویژه بزرگداشت مرتضی آخوندی، ‌مدیر انتشارات دارالکتب الاسلامیة، عصر امروز (یکشنبه 7 مردادماه)، با حضور اهالی فرهنگ و نشر از طیف‌های مختلف فکری، در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار شد.  
 
نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب در بخش ابتدایی این برنامه، با اشاره به برنامه‌های موسسه خانه کتاب در چهل سالگی انقلاب اسلامی، گفت: در کنار ده‌ها برنامه فرهنگی دیگر، بزرگداشت و تجلیل از مفاخر نشر کشور در جهت الگوسازی فرهنگی برای نسل جوان، از برنامه‌هایی است که به همت موسسه خانه کتاب به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در حال برگزاری است.
 
وی ادامه داد: انتشارات دارالکتب الاسلامیه با سابقه‌ای 70 ساله در حوزه نشر، یک سرمایه فرهنگی و اجتماعی برای کشور محسوب می‌شود و با کتاب‌هایی که در حوزه تراث شیعه به‌ویژه در حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی منتشر کرده، موجب آگاهی نسل جوان در دوره‌ای که تفکرات الحادی گسترش داشت، شده است.
 
حسینی‌پور بیان کرد: این انتشارات از سال 1317 تاکنون، بیش از دو هزار و 300 عنوان کتاب منتشر کرده است. معمولا در حوزه نشر به‌ویژه در دوره حاضر، این حرفه نسل به نسل منتقل نمی‌شود، ولی این امر در خاندان آخوندی اتفاق افتاده و تداوم دارد. این خاندان، کمک زیادی به توسعه فرهنگی ایرانی اسلامی کرده است.
 
این آئین با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ موسسه خانه کتاب، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، اتحادیه ناشران و کتابفروشان و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به انجام رسید.
 
محسن جوادی، حجت‌الاسلام سید محمود دعائی، حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی، حجت‌الاسلام زائری، نیکنام حسینی‌پور، حسین استادولی، صفار هرندی، احمد مسجدجامعی، علیرضا مختارپور و محمود آموزگار، ازجمله اهالی فرهنگ و نشر بودند که برای بزرگداشت یکی از پیشکسوتان این عرصه گردهم آمده بودند.

مشروح این گزارش را متعاقبا در ایبنا بخوانید.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها