شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
تجدیدچاپ اثر برگزیده جایزه ابوالحسن نجفی

چاپ دوم کتاب «مارش رادتسکی» نوشته یوزف روت با ترجمه محمد همتی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،  رمان «مارش رادتسکی» مشهورترین اثر یوزف روت از سوی نشر نو به چاپ دوم رسید.

«مارش رادتسکی» مشهورترین اثر یوزف روت و نیز آخرین رمانی است که او پیش از مهاجرت به پاریس و دربه‌دری‌های بعدی نوشت. مارش رادتسکی هم‌عصر مجموعه‌ای از آثار ادبی بزرگ آلمانی ثلث اول قرن بیستم است که سهمی عمده در شکل‌گیری مفهومی به نام «رمان مدرن»یا «رمان قرن بیستم» داشته‌اند. ماریو بارگاس یوسا آن را از بهترین رمان‌های سیاسی خوانده و گفته که در نگارش رمان معروف سور بز از آن الهام گرفته است. روت در این اثر روایت زندگی سه نسل از خانواده فون تروتا را، که عمری را در خدمت به امپراتوری اتریش‌مجارستان گذرانده‌اند، دستمایه روایت فروپاشی این امپراتوری بزرگ قرار می‌دهد. پدربزرگ، جان امپراتور را در نبرد سولفرینو نجات داده، پسر کارمندی عالی‌رتبه و نوه افسر ارتش است. اما زمان صلح است و این افسر جوان ارتش احساس بیهودگی می‌کند.



رمان «مارش رادتسکی» نوشته یوزف روت  یک نوع رمان کلاسیک است. این رمان از دوره قبل از جنگ جهانی اول شروع می‌شود. رمان امپرطوری اتریش و ماجرای سه نسل از یک خاندان اشرافی را دربر‌می‌گیرد که از وفاداران به نظام امپراطوری هستند. روایت این رمان به گونه‌ای است که از نسل جدیدتر آغاز شده و سپس به نسل اول این خانواده بازمی‌گردد. در این رمان همچنانکه تحولات درونی یک خاندان شرح داده می‌شود، زوال یک امپراطوری هم بیان می‌شود.

یوزف روت متولد گالیسی است. در حال حاضر گالیسی بخشی از اوکراین و جنوب لهستان است، ولی از قرن هجدهم این سرزمین بخشی از امپراتوری بزرگ اتریش بود و با عنوان کرونلند شهرت داشت. رمان «مارش رادتسکی» معروف‌ترین اثر یوزف روت است.


یوزف روت

این رمان را محمد همتی ترجمه کرده است و توانست جایزه بهترین ترجمه را از دومین دوره جایزه ابوالحسن نجفی برای ترجمه این رمان از آن خود کند.

 
چاپ دوم رمان «مارش رادتسکی» نوشته یوزف روت با ترجمه محمد همتی در 486 صفحه به قیمت 44000 تومان در قطع رقعی به تازگی منتشر شده است.


 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد اصغری ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
    جایزه خوشنامی است. رمان‌های برنده‌اش هم انتخاب‌های خوبی اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها