شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
نخستین مجموعه آثار برگزیده جایزه داستان کوتاه سیمرغ منتشر می‌شود

مجموعه داستان «در خانه ما کسی یانگ را دوست نداشت» شامل 17 داستان‌ کوتاه از 14 داستان‌نویس منتخب سه دوره جایزه داستان کوتاه سیمرغ است که به زودی از سوی نشر داستان منتشر می‌شود.

مصطفی بیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: جایزه ادبی داستان کوتاه سیمرغ، تنها جایزه مستقل و معتبر ادبی شرق کشور است که از سال 1394 هر ساله به همت انجمن داستان سیمرغ نیشابور برگزار می‌شود. مجموعه داستان «در خانه ما کسی یانگ را دوست نداشت» شامل 17 داستان‌ کوتاه از 14 داستان‌نویس منتخب سه دوره جایزه داستان کوتاه سیمرغ از سال 1394 تا 1396 است.

وی افزود: این مجموعه داستان نخستین کتاب مجموعه آثار برگزیده این جایزه ادبی است که به صورت رسمی منتشر می‌شود. در سه دوره  اول این جایزه ادبی، 230 داستان کوتاه از بیش از 110 داستان‌نویس جوان نیشابوری و متولدین نیشابورِ سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که از سوی شش داور کشوری انتخاب و برگزیده شده‌اند.

مدیر جایزه داستان کوتاه سیمرغ در ادامه توضیح داد: این کتاب تریبونی برای داستان‌‌نویسان مستقل و خوش‌قریحه‌ نیشابوری است که تاکنون دیده نمی‌شدند.

بیان تصریح کرد: این مجموعه داستان با همکاری صمیمانه نشر داستان (ناشر تخصصی ادبیات) منتشر می‌شود. من از این فرصت استفاده کرده و از فریاد شیری، مدیر انتشارات داستان که در راستای انتشار هر چه بهتر این کتاب زحمت بسیاری کشید، تشکر و قدردانی می‌کنم. این مجموعه داستان، با آثاری از امیرمحمد سلیمانی، سولماز اسعدی، هستی بشروتنی، معصومه دهنوی، نجمه باغیشنی، زهره احمدیان، کیان درجزی، پوریا دارابیان، هدی امینیان مقدم، جواد دهنوخلجی، علی بوتیمار، محمد اسعدی، سلیمان آهی و فریده ترقی منتشر می‌شود که در یک مراسم ویژه با حضور نویسندگان نیشابور و داوران جایزه داستان کوتاه سیمرغ رونمایی خواهد شد.

گفتنی است، مجموعه داستان «در خانه ما کسی یانگ را دوست نداشت»، با گردآوری مصطفی بیان و ویرایش رضا روزبهانی با شمارگان پانصد نسخه، 133 صفحه و بهای شانزده هزار تومان از سوی نشر داستان منتشر خواهد شد.
 

 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها