سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
​غلامحسین صدری افشار درگذشت

غلامحسین صدری افشار، نویسنده، مترجم و فرهنگ‌نویس ساعت 8 صبح امروز (28 فروردین‌ماه) درگذشت.

داوود موسایی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: متاسفانه  شب یکشنبه (26 فروردین‌ماه) غلامحسین صدری‌افشار دچار ناراحتی می‌شود و بعد از آن به بیمارستان رسول اکرم منتقل شد.

وی ادامه داد: وی که از پیچیدگی روده رنج می‌برد، صبح امروز مورد عمل جراحی قرار گرفت که متاسفانه عمل ناموفق بود و این فرهنگ‌نویس بزرگ ساعت 8 صبح امروز در گذشت.

غلامحسین صدری‌افشار، نویسنده، فرهنگ‌نویس، مترجم و پژوهشگر کشورمان در 24 اسفندماه 1313 در ارومیه متولد شد. کتاب «فرهنگ معاصر فارسی» تألیف صدری‌افشار یکی از آثار قابل توجه و معتبر در زمینه فرهنگ نویسی زبان فارسی است. غلامحسین صدری‌افشار انتشار آثارش را از سال ۱۳۲۷ در تبریز آغاز کرد. شغل‌های متنوعی برای گذران زندگی داشت. دوازده سالی برروی تاریخ علم مطالعه کرد. کار فرهنگ‌نویسی را از سال ۱۳۴۵ در بنیاد فرهنگ ایران با فیش‌نویسی کتاب مخزن‌الادویه آغاز کرد که تا قبل از فوتش ادامه داشت. «تاریخ در ایران»، «‌سرگذشت سازمان‌ها و نهادهای علمی و آموزشی در ایران»، «‌فرهنگ زبانزدها»، «‌فرهنگ مشاغل سنتی»، «فرهنگ معاصر فارسی» برخی از تالیفات این نویسنده و پژوهشگر است.

مراسم یادبود این فرهیخته فقید روز جمعه 31 فروردین از ساعت 14 تا 15:30 در فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک غرب، خیابان ایران زمین روبه‌روی بیمارستان بهمن برگزار می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها