دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
«سه سوت» در بوته نقد

جلسه نقد داستان نوجوان «سه سوت» نوشته علی مهر جمعه (13 بهمن 1396) در سرای ناشران قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) جلسه نقد و بررسی داستان نوجوان «سه سوت» نوشته علی مهر با حضور وجیهه سامانی و حمیدرضا داداشی جمعه (13 بهمن 1396) در سرای ناشران قم برگزار می‌شود.

کتاب «سه سوت» رمانی انقلابی برای نوجوانان است که ازسوی انتشارات به‌نشر روانه بازار کتاب شده است. داستان در سال‌های ۵۶ و ۵۷ در شهر آبادان شکل می‌گیرد و مربوط به کیف اعلامیه‌هایی است که برای پخش در آبادان و شهرهای اطراف به دست برادر راوی رسیده اما او به دلیل لو رفتن و در جریان تعقیب و گریز، کیف را به داخل خانه همسایه می‌اندازد. همسایه‌ای که پاسبان است. از آن لحظه به بعد همه به دنبال کیف و برادر راوی(منصور) هستند، محمود (راوی داستان) و دوستانش، پدر و مادرش، ساواک و دوستان برادرش. راوی که یک نوجوان است با دوستانش برای ارتباط برقرار کردن با هم از انواع مختلف سوت‌ها به صورت رمز استفاده می‌کنند و عنوان رمان به این نکته اشاره دارد.

علی مهر علاوه بر نویسندگی در حوزه کودک و نوجوان، سردبیر ماهنامه مهدوی(عج) «انتظار نوجوان» است و تا به حال کتاب‌های «کلکسیون پهلوی»، «آب برای خیمه‌ها» و «قالیچه حضرت رضا(ع)» از او منتشر شده است.

جلسه نقد و بررسی داستان نوجوان «سه سوت» نوشته علی مهر با حضور وجیهه سامانی و حمیدرضا داداشی ساعت 16 جمعه (13 بهمن 1396) در سرای ناشران قم واقع در قم، بلوار معلم، مجتمع ناشران، طبقه سوم برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها