یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
108 قطعه شعر به جشنواره «جوشن» رسید

سعید بیابانکی، دبیر بخش شعر جشنواره «جوشن» ضمن اعلام پایان داوری آثار ارسالی به دبیر‌خانه از داوری 108 شعر در قالب‌های مختلف و انتخاب سه اثر برگزیده خبر داد.

سعید بیابانکی، دبیر بخش شعر نخستین جشنواره رسانه‌ای شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت «جوشن» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره آثار ارسالی به دبیر‌خانه این جشنواره اظهار کرد: داوری 108 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره «جوشن» در بخش شعر به پایان رسیده است. هیات داوران در نهایت سه اثر را به‌عنوان آثار برگزیده معرفی کردند.

وی با اشاره به وضعیت کیفی و کمی آثار افزود: با توجه به نخستین دوره برگزاری جشنواره «جوشن» آثار ارسالی از نظر کمّی دور از انتظار بود؛ علاوه براین از نظر کیفی نیز قابل‌ قبول و برخی آثار در سطح عالی ارزیابی شدند.
 
بیابانکی ادامه داد: علاقه‌مندان به موضوع «شهدای مدافع حرم» در همه قالب‌های شعری از‌‌ جمله غزل، قصیده، رباعی، چهار‌پاره، مثنوی همچنین در قالب‌ «سپید» به ارسال اثر اقدام کرده‌اند. شعر «سپید» در بین قالب‌های دیگر از نظر کیفی در درجه بالا‌تری قرار دارد.  
 
دبیر بخش شعر نخستین جشنواره رسانه‌ای شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت «جوشن» با تاکید بر کیفیت بالای آثار ارسالی به این رویداد فرهنگی گفت: آثار ارسالی به دبیر‌خانه جشنواره نشان می‌دهد که شعر همواره در عرصه دفاع از ارزش‌ها از سایر هنر‌ها جلو‌تر است؛ به‌عبارت دیگر سایر هنر‌ها دنبال‌رو شعر هستند.   
                    
آئین اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت سوم خرداد‌ همزمان با سالروز آزاد‌سازی خرمشهر در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها