دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
نمایشگاه کتاب تهران فردا افتتاح می‌شود

سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فردا (12 اردیبهشت‌) با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در مجموعه شهر آفتاب افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ساعت هشت و سی دقیقه فردا (12 اردیبهشت) با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ناشران و اهالی فرهنگ افتتاح می‌شود.

در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران «ایتالیا» به عنوان کشور مهمان حضور دارد. همچنین امسال برای نخستین‌بار شهر مهمان نیز برای نمایشگاه در نظر گرفته شده است که بر اساس آن نمایشگاه امسال میزبان شهر «استانبول» خواهد بود.
 
برای نخستین‌بار در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران موضوع بورسیه نیز مطرح شده است. به گفته امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم‌مقام رئیس نمایشگاه، اجرای این طرح فرصت خوبی برای برقراری ارتباط با فعالان صنعت نشر محسوب می‌شود.
 
در این دوره، شاهد حضور 15 نفر از رؤسای نمایشگاه‌های خارجی و اتحادیه ناشران خواهیم بود. همچنین کشورهایی که غیرمستقیم و به شکل نمایندگی در شهر آفتاب حضور دارند عبارتند از: چین، آلمان، انگلیس، سوئد، امریکا، بلژیک، مالزی، هلند، کره، هند، فرانسه، ایتالیا و سنگاپور.
 
در کنار این کشورها ناشرانی از برخی کشورها به صورت مستقل حضور دارند که از آن جمله می‌توان به لبنان، سوریه، مصر، عراق، انگلیس، پاکستان،تونس، ترکیه، سوئد و اردن اشاره کرد.
 
امسال 16/5 میلیارد تومان یارانه برای نمایشگاه اختصاص یافته است. همچینین در بخش ناشران داخلی، 240 هزار عنوان کتاب به نمایش گذاشته خواهد شد.
 
سی‎اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» و با ریاست سیدعباس صالحی از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها