چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
داوری کتاب‌ در دانشگاه تهران الکترونیکی شد

منصور نظام‌آبادی، مسئول سامانه الکترونیکی پذیرش و داوری کتاب مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران از حذف تدریجی فرآیند دریافت و داوری کتاب‌ها به‌صورت فیزیکی خبر داد.

منصور نظام‌آبادی، مسئول سامانه الکترونیکی پذیرش و داوری کتاب مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) با اشاره به طراحی این سامانه اظهار کرد: سامانه الکترونیکی پذیرش و داوری کتاب مؤسسه انتشارات دانشگاه طراحی و بارگذاری شده است. مترجمان برای پیشنهاد چاپ کتاب و ارسال مدارک لازم، باید در بخش حساب کاربری پایگاه اینترنتی مؤسسه انتشارات ثبت‌نام کنند و در بخش ارسال اثر، اطلاعات لازم را درج و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند. پیگیری اثر ارسال شده نیز از طریق این سامانه صورت خواهد گرفت.
 
وی ادامه داد: پیش از طراحی این سامانه، اهل قلم باید آثار خود را برای داوری به‌صورت فیزیکی ارسال می‌کردند؛ اما در حال حاضر فایل آثار در سامانه بارگذاری می‌شود و در اختیار مسئول انتشارات قرار می‌‌گیرد. مسئول انتشارات نیز در مرحله بعد متن را به مسئول مربوطه ارسال می‌کند و ویراستاران نیز متن کتاب را از طریق سامانه دریافت می‌کنند.   
 
نظام‌آبادی افزود: فرآیند داوری در این سامانه صورت می‌گیرد و صاحبان آثار با کد اختصاصی خود می‌توانند جریان داوری را دنبال کنند؛ اما نویسندگان از هویت داوران بی‌اطلاع‌ هستند.
 
مسئول سامانه الکترونیکی پذیرش و داوری کتاب مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران گفت: با طراحی این سامانه جریان آمارگیری به سهولت صورت می‌گیرد و صاحبان آثار سریع‌تر از جریان داوری آگاه می‌شوند. سامانه موجب شده تا هزینه پست و کپی حذف شود اما تا زمان آشنایی کامل مولفان و مترجمان با این سامانه، روال قبلی به‌صورت موازی ادامه دارد.  

نظام‌آبادی اظهار کرد: دانشگاه تهران نخستین ناشری است که به طراحی سامانه الکترونیکی پذیرش و داوری کتاب اقدام کرده است؛ البته از دو سال گذشته مقالات و نشریات دانشگاه به‌صورت الکترونیکی دریافت و بررسی می‌شود.  

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دکتر مقدس ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
    جناب اقای نظام آبادی با سلام چرا کتاب جامعه شناسان نوین اروبایی را برایم نمی فرستید با تشکر دکتر علی مقدس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها