یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
گرامی‌داشت احمد عزیزی در «اوج» برگزار شد

سی و پنجمین «شب شاعر» سازمان هنری رسانه‌ای «اوج» به یاد شاعر فقید احمد عزیزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) سی و پنجمین «شب شاعر» به یاد شاعر فقید احمد عزیزی یکشنبه (22 اسفندماه) در نخلستان سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد. «شب شاعر» با هدف پاسداشت شاعران انقلاب اسلامی برگزار می‌‌شود و در همین چارچوب تا‌کنون سی و چهار آیین «شب شاعر» برپا شده است.

مراسم پاسداشت مرحوم عزیزی با حضور دکتر محمد‌رضا سنگری،‌ نویسنده و منتقد ادبی، علیرضا قزوه،‌ استاد دانشگاه، نویسنده و شاعر انقلاب،‌ دکتر حسین اسرافیلی‌، شاعر انقلاب‌،‌ کیومرث عباسی قصری ‌از شاعران کرمانشاهی، سید محمود دعایی،‌ مدیرمسئول موسسه اطلاعات‌‌ و علی داوودی‌، شاعر برگزار شد.
 
در این آئین محمد‌رضا سنگری، با اشاره به توانایی احمد عزیزی در نویسندگی، وجود تکرارهای فوق‌العاده زیبای وی در نثر و نظم،‌ خلق شبکه‌های مضمونی‌ و تلفیق واژه‌های دم‌دستی با واژه‌های عمیق را از جمله‌ ویژگی‌های این شاعر انقلابی دانست.
 
علیرضا قزوه، نیز شعر احمد عزیزی را زلزله زبانی در ادبیات فارسی بعد از فروغ و نیما ارزیابی کرد و شعر این شاعر فقید را از نظر فُرم نسبت به شعر استاد علی معلم برتری داد.

وی همچنین با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی احمد عزیزی وی را شاعری پرکار معرفی و بر لزوم بازنشر آثارش با هدف شناخت بیشتر نسل جوان تاکید کرد.
 
سپس حسین اسرافیلی‌ با معرفی احمد عزیزی به‌عنوان شاعری صمیمی که در بیان اشعار خود این ویژگی‌ را حفظ کرده بود بر لزوم توجه بیشتر شاعران و دانشجویان به مجموعه‌های نثر و نظم این شاعر انقلابی تاکید کرد.

زینب عزیزی خواهر و ابوالفضل عزیزی فرزند احمد عزیزی در پایان این آئین به بیان چند خاطره از این شاعر پرداختند.  

احمد عزیزی، شاعر آئینی و انقلابی چهارم دی‌ماه سال 1337 در کرمانشاه به دنیا آمد. وی بعد از 9 سال اغما دوشنبه‌ (16 اسفند‌ماه) در سن 58 سالگی در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه رخ در نقاب خاک کشید.

گزارش تکمیلی این نشست به زودی منتشر می‌‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها