یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
برگزاری همایش «ماندگاری انقلاب اسلامی» به همراه رونمایی از «عروس‌های جنگ»

عباس سروری، رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه ضمن تشریح برنامه‌های این حوزه از رونمایی کتاب «عروس‌های جنگ» در چهارشنبه 20 بهمن‌ماه خبر داد.

عباس سروری، رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره برنامه‌‌های حوزه در دهه فجر اظهار کرد: همزمان با گرامیداشت سی‌و‌هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، چهار‌شنبه 20 بهمن‌ماه از کتاب «عروس‌های جنگ» شامل خاطرات هشت نفر از تازه عروسان کرمانشاهی با حضور قهرمانان کتاب رونمایی می‌شود.
 
وی افزود: مهناز فتاحی گرد‌آورنده و مولف «عروس‌های جنگ» به خاطرات دختران و زنانی پرداخته که در اوج جوانی شوهران خود را در جنگ از دست داده‌اند. برخی از این افراد در دوران عقد به‌‌ سر می‌بردند.
 
سروری ادامه داد: کتاب «نبرد کوسالان» نیز پنجشنبه 14 بهمن‌ماه در حوزه هنری کرمانشاه رونمایی شد؛ این کتاب به خاطرات آزاده سید‌ضا موسوی، اسیر جنگ تحمیلی اختصاص دارد  که موفق شد از زندان رژیم بَعث فرار کند.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به دیگر برنامه‌های حوزه هنری کرمانشاه گفت: به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و همکاری سپاه نبی‌اکرم دوشنبه (18 بهمن‌ماه) همایش «ماندگاری انقلاب اسلامی در پرتو وحدت بصیرت و ولایت» برگزار می‌شود. تجلیل از  شخصیت‌های تاثیر‌گذار سنی و شیعه در پیروزی انقلاب اسلامی هدف اصلی این همایش است.
 
سروری افزود: در همایش «ماندگاری انقلاب اسلامی در پرتو وحدت بصیرت و ولایت» علاوه بر شاعر انقلابی محمد‌‌جواد محبت از نصرت‌الله بصیرت، بازاری فعال، محمد سعید جعفری، شهید پیشرو، همچنین روحانیت شیعه و سنی از‌ جمله ملا‌قادر قادری و خانواده باباخاص تجلیل می‌شوند.

این فعال فرهنگی با اشاره به طراحی ماکت کتاب 700 صفحه‌ای زندگی نامه ماموستا قادری اظهار کرد: ماکت این کتاب طراحی شده و طبق برنامه رونمایی این اثر برای دهه فجر امسال پیش‌بینی شده بود؛ اما با توجه به جایگاه ارزشمند ماموستا قادری این برنامه به تعویق افتاده است. رونمایی از کتاب به احتمال زیاد تا اواخر بهمن‌ماه انجام می‌‌شود.   
 
سروری همچنین از رونمایی کتاب «پناهگاه بی‌پناه» درباره بمباران پناهگاه پارک شیرین کرمانشاه در دوم اسفند به‌عنوان یکی از برنامه‌های حوزه هنری کرمانشاه خبر داد. «پناهگاه بی‌پناه» نیز به قلم مهناز فتاحی تدوین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها