چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
صلواتی «زیست جهان ملاصدرا»  را به ناشر سپرد/ بی نهایت انسان در فلسفه ملاصدرا

عبدالله صلواتی کتاب «زیست جهان ملاصدرا» را برای انتشار به هرمس سپرد.

عبدالله صلواتی، مدرس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از انتشار کتاب «زیست جهان ملاصدرا» در فصل پاییز خبر داد و اظهار کرد: 
در این کتاب سعی کردم روش‌شناسی فلسفه ملاصدرا را مطرح کنم. مباحث روش‌شناسی، انسان‌شناسی و تفسیر ملاصدرا سه رکن اصلی این کتاب است.

وی ادامه داد: برخی از مسائل جدید مانند معنای زندگی و پاسخ ملاصدرا در کتاب بررسی می‌شود، چراکه معنای زندگی پرسش جدید و امروزی است. بحث حقوق بشر نیز از نگاه صدرا در این کتاب بررسی شده و پاسخ ملاصدرا درباره حقوق بشر بیان می‌شود و بر اساس نوشته‌ها و امکانات فلسفه او به این سوالات پاسخ می‌دهد.

صلواتی افزود: در روش‌شناسی هم سعی کردم، مدل‌های مختلف ملاصدرا را طرح کنم که شاید 10 مورد باشد و بعد هم آن را نقد کرده و مدل جدیدی در روش‌شناسی ملاصدرا را عرضه کردم.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه در این کتاب سعی کردم نوآوری داشته باشم، اضافه کرد: در مباحث انسان‌شناسی، زیست نوع انسان‌های ملاصدرا را مطرح کردم که نظریه جدید من است اما ناظر به متون ملاصدرا است؛ به طور مثال در بحث اخلاق و حقوق، نگاه و بینش‌ها مطرح می‌شود که فلسفه، انسان و منطق فازی را مطرح می‌کند.

صلواتی ادامه داد: در فلسفه ملاصدرا بی نهایت انسان داریم که هر کدام مولفه‌های مختلفی دارد و این تنوع‌ها باعث می‌شود که ما از هر یک توقع ویژه‌ای داشته باشیم.

به گفته این مدرس جامعه‌شناسی «کتاب زیست جهان ملاصدرا» یک سال است به نشر هرمس برای انتشار سپرده شده و قرار است برای فصل پاییز منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها