دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
​جدیدترین آثار افسانه شعبان‌نژاد برای کودکان و نوجوانان

افسانه شعبان‌نژاد، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان از تولید و انتشار تعدادی کتاب‌ جدید برای بچه‌ها خبر داد و گفت: از جمله این آثار می‌توانم به «نی‌نی‌ها و گدلو»، «نی‌نی‌ها و لوپتو»، «شاعر آپارتمان تنهاست» و «چی مثل چیه» اشاره کنم که به‌زودی منتشر خواهند شد.

افسانه شعبان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره تولید و انتشار تعدادی کتاب‌ جدید برای کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: در حال حاضر مشغول تهیه دو مجموعه شعر نوجوان با عناوین «شاعر آپارتمان تنهاست» و «می‌خواهم لیلای تو باشم» هستم که دو مجموعه شعر سپید برای نوجوانان هستند. برای سرودن این مجموعه‌ها از طبیعت الهام گرفته‌ام و به‌زودی از سوی انتشارات مروارید منتشر خواهند شد.
 
این نویسنده و شاعر کودک و نوجوان ادامه داد: همچینن مجموعه 10 جلدی دیگری هم در انتشارات سوره مهر زیر چاپ دارم با عنوان «هاپول و گرگ گله» که یک قصه منظوم است و قصه سگ گله‌ای را بیان می‌کند که وقت همراهی گله در چرا، به خواب می‌رود. هر کتاب داستان جداگانه‌ای دارد و با عنوانی متفاوت منتشر خواهد شد. همچنین مجموعه 6 جلدی «نی‌نی‌ها و پری‌ها» شامل سه جلد برای نی‌نی دختری‌ها و سه جلد برای نی نی پسری‌ها به‌صورت قصه منظوم تولید کرده‌ و برای چاپ به انتشارات سوره مهر تحویل داده‌ام.
 
شعبان‌نژاد درباره سایر آثار جدیدش نیز بیان کرد: کتاب «هپلی هپو» هم شامل هفت قصه مجزا در هفت جلد است و در هر جلد در قالب شعر و داستان به موضوع جداگانه‌ای پرداخته شده و این آثار را نیز برای چاپ به انتشارات مدرسه تحویل داده‌ام. علاوه بر این چهار جلد کتاب شامل دو جلد با عنوان «نی‌نی‌ها و گدلو» و دوجلد با عنوان «نی‌نی‌ها و لوپتو» و مجموعه‌ای 8 جلدی به نام «چی مثل چیه» دارم که به‌زودی از سوی نشر لوپتو منتشر خواهند شد.
 
وی درباره این کتاب‌ها توضیح داد: در «نی‌نی‌ها و گدلو» ماجرای موجود خیالی به نام «گدلو» بیان می‌شود که بچه‌ها را به بدخوراکی دعوت می‌کند و به موضوعات و مسائل مرتبط با روانشناسی کودک می‌پردازد. در «نی‌نی‌ها و لوپتو» هم ماجرای موجود خیالی به نام «لوپتو» بیان می‌شود که تلاش می‌کند بچه‌ها را از دوست بودن، مهربانی، بازی کردن و شراکت با یکدیگر دور کند. تصویرگری این مجموعه چهار جلدی توسط فهیمه محجوب انجام شده است.
 
شعبان‌نژاد در ادامه با اشاره به آثاری که به تازگی از وی منتشر شده، افزود: از جمله این آثار می‌توانم به «یک شعر بی‌طاقت» اشاره کنم که چندی پیش از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است. این کتاب جزو کاندیداهای جشنواره شعر پروین نیز بود. همه اشعار این مجموعه با «یک» شروع می‌شود. مانند یک شعر و یک پل و بیشتر به مضامین مرتبط با طبیعت می‌پردازد.
 
این شاعر و نویسنده گفت: این کتاب شامل 21 قطعه در قالب‌های مختلف شعری است که با تصویرگری‌ محمود حسینی منتشر شد. همچنین CD این کتاب هم با صدای خودم از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهیه شده که به‌زودی در سطح کشور توریع می‌شود.
 
افسانه شعبان‌نژاد، شاعر، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان، در سال 1342، در شهداد از توابع کرمان به دنیا آمد. وی فعالیت‌های هنری خود را در سن 18 سالگی و با چاپ نخستین مجموعه داستان‌اش برای نوجوانان با نام «نه من نمی‌ترسم» آغاز کرد. شعبان‌نژاد نزدیک به 130 اثر در زمینه شعر، قصه و رمان به چاپ رسانده كه از آن میان حدود 40 اثر توانسته‌اند جوایزی از جشنواره‌های مختلف هنری و ادبی دریافت كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها