یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
​یزدانی‌خرم و شاکری درباره نظارت بر ادبیات داستانی بحث می‌کنند/ قرار گرفتن حامی و منتقد «ممیزی» پشت یک میز

مهدی یزدانی‌خرم و احمد شاکری در نشست «ممیزی و نظارت در ادبیات داستانی» به بحث و گفت‌وگو خواهند پرداخت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دومین جلسه از سلسله نشست‌های «مسائل ادبیات داستانی در ایران» با عنوان «ممیزی و نظارت در ادبیات داستانی» با حضور احمد شاکری و مهدی یزدانی‌خرم با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و بنیاد شعر و ادبیات داستانی در ساختمان پژوهشگاه برگزار می‌شود.

مهدی یزدانی‌خرم یکی از نویسندگانی است که از مخالفان ممیزی سختگیرانه در دولت قبلی است و معتقد است که ممیزی اعمال شده در سال‌های گذشته باعث ضربه زدن به نویسندگان و فضای ادبی کشور شده است. از طرف دیگر، احمد شاکری نیز در سال‌های گذشته بارها اعلام کرده که مشکل ادبیات ما ممیزی نیست و او را به نوعی می‌توان از حامیان ممیزی دانست چراکه معتقد است ممیزی جلو هرزه‌نگاری‌ها را می‌گیرد. بدون شک برگزاری این نشست یا مناظره که به بیان دو دیدگاه متفاوت درباره ممیزی می‌پردازد، می‌تواند مباحث جدید و جذابی را مطرح کند.

سیاست فرهنگی ناظر بر شکل‌گیری ممیزی و نظارت در حوزه ادبیات داستانی، وجه مساله‌مندی ممیزی و نظارت در ادبیات داستانی، میزان اثرگذاری و اثربخشی ممیزی و نظارت در وضعیت موجود ادبیات داستانی و راهکارهای بدیل برای نظارت در حوزه ادبیات داستانی، محورهای این نشست اعلام شده است.
 
نشست «ممیزی و نظارت در ادبیات داستانی» ساعت 14 چهارشنبه 9 تیر در محل پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات واقع در تهران، خیابان ولی‌عصر، بالاتر از طالقانی، ابتدای خیابان دمشق برگزار می‌شود.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها