چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۷
نقشه‌نگاره راه‌هاي ايران

نقشه‌نگاره تمامي راه‌هاي اصلي و فرعي ايران با دربرگرفتن بخش‌هاي مختلف حمل و نقل شهري و روستايي توسط موسسه جغرافيايي و كارتوگرافي سحاب منتشر شده است.

مدير موسسه جغرافيايي و كارتوگرافي سحاب در اين باره به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: در اين نقشه‌نگاره شامل آزاد راه‌ها‏، بزرگراه‌ها، راه‌هاي اصلي آسفالته و حتي راه‌هاي فرعي مهم‏، فاصله نقاط به كيلومتر با ذكر توضيحاتي آمده است.

دكتر محمدرضا سحاب افزود: همچنین در اين نقشه‌نگاره شهرها و آبادي‌ها به ترتيب اهميت شامل مراكز استان، شهرستان، بخش، روستاها و ديگر آبادي‌هاي سر راه، براي راهنمايي مسافران و گردشگران و همچنين كساني كه با مسائل راه و ترابري سروكار دارند‏، ارائه شده است.

وي افزود: زمينه اين نقشه‌ها با سايه روشن به تصوير كشيده شده، كوه‌ها، پستي بلندي‌ها همراه با رودها، درياچه‌ها و ديگر عوارض مهم طبيعي مانند كوير، شن زار، باتلاق و... آورده شده است.

اين جغرافي دان يادآور شد:  اين نقشه‌نگاره همجنین نشان دهنده راه‌هاي كوهستاني و جلگه‌اي براي رانندگان و گردشگران است. ضمن اینکه ديگر اطلاعات مورد نياز مسافران و گردشگران از قبيل فرودگاه‌هاي بين‌المللي و داخلي، بنادر، گمركات مرزي و شبكه راه آهن كشور را ارائه مي‌كند.

وي افزود: درحاشيه نقشه‌هاي اصلي،‏ نقشه‌اي از خاورميانه كه موقعيت ايران و كشورهاي همسايه و راه‌هاي ارتباطي اصلي آنها را نشان مي‌دهد، برای آگاهي بيشتر مخاطبان از راه‌هاي ارتباطي منطقه درج شده است. 

چاپ نخست « نقشه‌نگاره راه‌هاي ايران» در انواع مختلف مقوايي، روكش‌دار و رنگي با  بهاي 35000 تا 120000 ريال منتشر شده و در دسترس دانش‌آموزان، دانشجويان و پژوهشگران جغرافيا قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط